אחז אגם, יושב ראש פורום גני הילדים בתל אביב, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM ברקע איומי השביתה במערכת החינוך. אתמול פורסם כי משרד האוצר יפעל לצד ועד ההורים הארצי על מנת להוציא צווי מניעה נגד ארגוני המורים אם ינקטו בשביתה. על כך אמר אגם כי "יכול להיות שאנחנו בכלל נשבית כדי להוציא את הכוח מהידיים של ההסתדרות".

בפתח דבריו האשים יו"ר פורום גני הילדים בת"א את שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כי אינה עומדת לצד הילדים: "הייתי שמח ששרת החינוך הייתה מתייצבת לצד הילדים ומבינה את המשבר. שרת החינוך כאילו לא מבינה מי נגד מי פה, יש לנו הזדמנות פז להתחיל לשנות את המערכת מהיסוד. מישהו חושב ששינוי השכר יגרום למורים לקפוץ ישר? חייבים לעשות שינוי הרבה יותר משמעותי".

עוד הוא הוסיף כי "הייתי רוצה שיחשבו בצורה רוחבית, איך לגרום לכך שלצוותי ההוראה יהיה יותר טוב בעבודה. צריך לבנות את המערכת אחרת ולבצע תגמולים בצורות אחרות".

לטענתו של אגם, כל שנה-שנתיים מעלים את שכר המורים, אך הם ממשיכים לאיים בשביתות: "זה לא ייפתר, כל שנה שנתיים בתחילת השנה יש שביתה, מעלים את השכר - אך זה שינה משהו במערכת? צריך להעביר את מערכת החינוך למאה ה-21, אולי להתחיל לחשוב על כיתות לא פיזיות ולאפשר למורים יותר גמישות? הייתי רוצה לראות יותר לימודים מקוונים".

לסיום הוא אמר כי "יכול להיות שאנחנו נשבית את המערכת, להוציא את הכוח מהידיים של ההסתדרות, אנחנו רוצים פתרון אמיתי. אנו חושבים על זה ברצינות".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm