11 ימים לתחילת שנת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים, ופתיחת בתי הספר עומדת בסימן שאלה. הסתדרות המורים מאיימת להכריז על שביתה בעקבות הקשיים במשא ומתן עם משרד האוצר, שמנגד שוקל לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה נגד הצעד. שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הערב (שבת) ב"חדשות 12" למשבר במערכת החינוך ואמר: "הצענו חבילה של יותר מ-400 מיליון שקלים. צריך להבין שכשחותמים עם הסתדרות המורים זו רק ההתחלה, אחריה יבוא ארגון המורים העל היסודיים, היועצות, הרופאים והמתמחים".

הגננות במתקפה על שר האוצר: "ליברמן הופך אותנו לבני ערובה"
ההורים נגד לפיד: "רה"מ אשם בכך ששנת הלימודים לא תיפתח בזמן"

"הסמכות לנהל משא ומתן על הסכם העבודה היא אך ורק של משרד האוצר", טען ליברמן. "אני מציע לכל הפוליטיקאים חודשיים לפני בחירות לא להיכנס לעניין. מי שמנהל הוא הממונה על השכר. הם רוצים להביא לשביתה, הם יודעים שהממשלה תהיה  בלחץ, יוותרו להם על הכל.
אני לא יודע מה השיקולים שלהם. צריך להבין, נתנו דברים מרחיקי לכת, מורה מתחיל יתחיל בחודש הראשון עם 9000, שקל, מנהל בית ספר יקבל 20 אלף שקל".

לסיום הבהיר כי "מה שאנחנו דורשים זה סנכרון בחופשים בין מערכת החינוך למשק, גמול על מצוינות, חוזה אישי והרבה יותר סמכויות למנהלי בתי ספר שיוכלו לקחת מורים ולפטר מורים. זה לא צריך לקחת חודשיים".

בתוך כך התראיינה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ב"חדשות 13" והתייחסה גם היא לנושא. "אי אפשר להמשיך עם עוד פלסטר ועוד פלסטר על מערכת החינוך", אמרה השרה.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: אבשלום ששוני)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: אבשלום ששוני)

כאשר התבקשה להגיב על כך ששר האוצר ליברמן אמר שהיא "יורה בנגמ"ש" כי היא  לא מבקשת צווי מניעה אמרה שאשא ביטון, כי "אי אפשר שהילדים יהיו בחוסר וודאות. האינטרס הראשון הוא להביא להסכם סחר טוב שיוכל לתת אופק למערכת".

לדבריה, "המאבק הוא לא באמת על המורים, הוא על המערכת, על האינטרס של הילדים לקבל מורים טובים ומרוצים. אנחנו במשרד החינוך הבאנו מתווה שמגשר על הפערים בין המורים לאוצר, שמתייחס לנושא של מורים מתחילים, מתייחס למצוינות ולחוזים אישיים למומחי תוכן וכמובן לקידום המורים שנמצאים במערכת".

לסיום פנתה לשר האוצר ואמרה "אני מבקשת מהשר ליברמן לכנס את כולם ולתת הנחייה חד משמעית כדי להגיע להסכם השבוע. אני נלחמת על שנת הלימודים הקרובה. הסיפור הוא לא רק עם פתיחת השנה, אלא אם יהיו לנו מורים וגננות. אני דורשת מהאוצר לשבת ממחר בבוקר כדי לתת אופק לילדים".