על רקע הדברים הללו, גורם בכיר במשרד החינוך אמר ל"מעריב" כי "ההצעה של משרד האוצר, שהוגשה לנו לראשונה דרך התקשורת, לא תאפשר לנו להגדיל את מספר עובדי ההוראה לטווח הארוך ולא תמנע מאנשי חינוך לפרוש בהמשך הדרך". במתקפה חריפה הוא טוען: "להציע למורים מתחילים 9,000 שקל, אך לא לאפשר להם שום אופק קידום בשנים שאחר כך - זו הצעה שאינה מבינה את צורכי המערכת, ונדמה כי נכתבה לצורכי יחסי ציבור בלבד. המשימה שלנו היא לפתוח את שנת הלימודים, לצד חיזוק מערכת החינוך לטווח הארוך, לקלוט כוח הוראה חדש ואיכותי, לשמר את המורות והמורים שבמערכת ולתת להם אופק קידום".
לדבריו, "במקום לקדם את הפשרות שהובלנו מול ארגוני המורים, גורמים באוצר, שאין להם ידע בחינוך או הבנה לצורכי הילדים, פוגעים במאמצים לתת חינוך איכותי לילדי ישראל ותחושה של ביטחון וודאות להורים. טעות לחשוב שהסכם טוב הוא רק אינטרס של המורים או של ארגוני המורים. זהו קודם כל אינטרס של משרד החינוך וההורים בישראל, שרוצים מורים מקצועיים, מרוצים ומסורים".
לסיכום תוקף הגורם הבכיר ואומר: "באוצר חייבים לצאת מהאדישות ולעשות כל מאמץ כדי להגיע להסכם לפני תחילת שנת הלימודים. האמירות של משרד האוצר מראות שהם פשוט אינם רוצים הסכם. מי שביקש בחודש יוני לקבוע פגישות לסוף אוגוסט לא באמת רוצה להגיע להסכם עד 1 בספטמבר".
עוד אמרה כי "מה שדחוף כרגע הוא לבנות את מערכת החינוך ולתת אופק תעסוקתי למורה שנכנס למערכת". השרה הוסיפה: "כשלא תהיה גננת בגן, כשלא תהיה מחנכת בכיתה, לא יבואו בטענות למשרד האוצר ולא אל הסתדרות המורים, אלא למשרד החינוך. אנחנו מבקשים לבנות ולחזק את המערכת".
לדבריה, "הילדים של כולנו צריכים לעמוד בראש סדרי העדיפויות של כולם, גם של המורים. לצערי, נראה כי לאחרונה הילדים 'זוכים' במקום האחרון פעם אחר פעם, כאשר כל מי שאמור היה להיות המבוגר האחראי נלחם על גבם ומתכתש. במלחמה הזאת כולם מפסידים, מערכת החינוך כבר גמורה ורופסת, וכולם מתעלמים מכך וממשיכים לריב על אינטרסים שלא מקדמים אף אחד". התלמידים מצדם טוענים כי להשבית את מערכת הלימודים ב־1 בספטמבר "זו הפקרת הנוער וחוסר אחריות כלפיו".
למרות הניסיון לשמור על אופטימיות, אלון ישראלי, תלמיד כיתה י' מערד, מסכם את התסכול בקרב חבריו לספסל הלימודים: "אי אפשר שבכל פעם שיש בעיה במערכת, משתמשים בנו, התלמידים, ככלי פוליטי בין הצדדים. אני לא מצליח להבין למה בוחרים להשתמש בנו במקום לפתור את הבעיות כמו אנשים בוגרים".
גורמים במשרד האוצר הגיבו לדברים ואמרו כי "האמירה שלפיה למורים לא יהיה אופק קידום אינה נכונה ומטעה את ציבור עובדי ההוראה. המו"מ המתנהל נוגע לתוספת שכר מעל טבלאות השכר הקיימות. מספיק שאותו 'גורם' יבחן את טבלאות השכר בהצעת האוצר, על מנת להבין זאת. כנראה שבהיעדר אמירות ענייניות, קל לחזור על אותן אמירות חסרות טעם".