ה-1 בספטמבר מתקרב בצעדי ענק, אך עדיין לא ברור האם שנת הלימודים תפתח כסדרה. שרת החינוך לשעבר לימור לבנת התייחסה הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM למשבר במערכת החינוך, מתחה ביקורת על ההתנהלות ואף רמזה על קשר פוליטי בין מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד למפלגת הליכוד.

גורם בכיר במשרד החינוך ל"מעריב": "נדמה כי הצעת האוצר נכתבה לצורכי יחסי ציבור בלבד

בפתח השיחה אמרה לבנת "אני הצבתי עובדה על השולחן - יש שילוב של שני דברים, האחד הוא באמת התנגדות מסורתית של ארגוני המורים, הפעם מדובר בהסתדרות המורים. בכל שנות כהונתי כשרת חינוך, חמש שנים, שנת הלימודים נפתחה ב-1 בספטמבר כשגרה. למיטב זיכרוני לא הייתה שנה שלא ידעו עד הרגע האחרון, היה משבר אבל לא שנגע לפתיחת שנת הלימודים".

"יש כאן התנגדות מסורתית של ארגוני המורים לשינויים במערכת", טענה, והוסיפה: "על זה בשעתו שני ארגוני המורים הכריזו עליי מלחמת עולם איומה, בדיוק על הניסיון שלי במסגרת וועדה שהקמתי שמשמשת עד היום כתנ"ך של מערכת החינוך, וגם רפורמות שנעשו אחרי שסיימתי את תפקידי התבססו על אותו דבר. הדבר השני, אני רק מניחה את זה על השולחן וכל אחד יעשה את ההקשר בעצמו, יפה בן דוד היום פעילה בליכוד, בעברה הייתה קשורה למפלגת העבודה, היא פעילה מאוד בליכוד ואם לחתונת אחד מילדיה מגיעה כל צמרת הליכוד, היום לפני חודשיים, אז אפשר להבין מזה שזה לא מקרי. אנשי ליכוד, חברי כנסת ושרים לשעבר לא מגיעים סתם לחתונות ולא מגיעים כולם, אלא אם יש כאן מישהו בעל השפעה ועמדת כוח".

עוד הבהירה כי "פתחתי ואמרתי שמדובר בשילוב של שני דברים. האוצר מציע להעלות את שכר המורים הצעירים - יש כאן הצעה מאוד מאוד מאוד נדיבה. מנהלים יקבלו תוספות דרמטיות, נכון שמורה שהוא כבר שנה 20 מקבל מעל 13 אלף שקלים, יקבל תוספת צנועה יותר, משום שהיעד הוא להביא מורים חדשים למערכת החינוך. צעירים היום לא באים בכלל למכללות להוראה".

"בן דוד הייתה צריכה לקבל את המספרים האלה?", שאלו דוידוב ויוכפז, ולבנת השיבה: "כולם ברוטו זה נכון, אבל היום בא האוצר ואומר דבר שנאמר כבר בעבר - אי אפשר יותר להתבסס על ותק. זה בלתי נסבל שהתקדמות מורה במערכת תהיה על פי ותק. כאשר האוצר בא ומציע הצעה, אני יודעת שהם ישבו ביחד, וצריך לקחת בחשבון שהפער בין המורים הוותיקים לצעירים הוא השני הכי גדול בעולם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"שרת החינוך מתפקדת כיו"ר איגוד מקצועי ולא שרת חינוך שרואה את התמונה הכוללת. היום הלימודים במכללות הם פשוט לא רלוונטיים יותר, היום מורה צריך להיות בעל תואר אקדמי במקצוע אותו הוא רוצה ללמד, ואחרי זה לעשות תואר בחינוך. היום מורים הם לא בעלי תואר אקדמי", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm