המשבר בחינוך: המשא ומתן בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר יתחדש היום (שני), לאחר שהפגישה שנערכה אתמול הסתיימה ללא שהושגה כל התקדמות. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הסכנה לאי פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר.

נציגי משרד האוצר והסתדרות המורים ייפגשו: "הפערים נותרו אותם הפערים"

"ראש הממשלה, אני חושב שהוא בהחלט מוטרד מהנושא וחשוב לו שהילדים יתחילו ב־1 בספטמבר את הלימודים במוסדות החינוך וזה מה שחשוב בעיניו. אין לי ספק שהוא יעשה כל מאמץ מצידו כדי שהצדדים יגיעו להסכמות ולהבנות ויש בעיניו חשיבות עצומה שהילדים יהיו במערכות החינוך", פתח שיף את דבריו.

"מה שחשוב לנו ההורים, שתהיה לנו מערכת חינוך טובה, כי מערכת החינוך שיש לנו כיום היא לא טובה והגיע הזמן שיגיעו להסכם שמקדם את מערכת החינוך וזה מה שבאמת חשוב. בהסכם הזה באמת חשוב שייתנו למורים שכר הולם. שיעלו גם למורים הוותיקים את השכר, לא רק לצעירים, אבל חשוב שמצד השני יהיו אלמנטים בתוך הסכם השכר שמקדמים מצוינות, שנותנים תגמול על מצוינות, מאפשרים לפטר מורה לא מתאימה, שאפשר לעשות חוזה אישי", הוסיף.

על הטענות כי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מופעלת מטעמים לא ענייניים, אמר שיף: "אי אפשר להתייחס בתור הנהגת הורים לדברים האלה. אני מאוד מקווה שלכולם חשובים הילדים כי זה העיקר במערכת החינוך. אני רק דבר אחד יודע - הילדים שלנו צריכים להיות מחוץ למשחק. בעיניים שלי, לא יכול להיות שילדים לא יגיעו ב־1 בספטמבר, גם לא במאבק על הסכמי השכר. אני חושב שמה שאמרו לילדי החינוך המיוחד ולהורים שלהם, שמקצצים להם שעות בחינוך המיוחד, זה משהו שלא יעלה על הדעת, ולא יעלה על הדעת שיסגרו גן ליום שלם. אלה פשוט דברים שלא יכול להיות שיקרו לנו במערכת החינוך ואני קורא לשרת החינוך לטפל בנושא הזה".

"אני רוצה לשים את הדגש על מה שחשוב לנו ההורים. אני לא על המספרים ואני לא שר האוצר, ואני לא יודע אם 4 מיליארד זה מספיק או שצריכים 5 מיליארד, ויכול להיות שצריכים עוד כסף שם. אבל מה שלנו חשוב, מעבר גם להגדלת השכר שהיא גם חשובה, זה שיהיו אלמנטים שמשפרים מצוינות בתוך ההסכם ובלי זה שלא יחתמו על הסכם", המשיך שיף.

"אני לא חושב שאנחנו צריכים להשבית את הילדים שלנו, אלה לא המטרות שלנו, אבל אני כן אומר - אם מישהו חושב שיאיים עלינו בהשבתות רק על מנת להשיג עוד כמה שקלים ולא להביא להסכם טוב, אז שיידע שאנחנו נאמר לו - 'אנחנו מעוניינים בהסכם טוב ואל תאיים עלינו כי השבתה היא לא דבר שמאיים עלינו. אנחנו מעדיפים שביתה על הסכם רע'", סיים שיף את דבריו.  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm