שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון התראיינה הערב (שלישי) בחדשות 12 והתייחסה להתפתחויות האחרונות במשא ומתן עם האוצר: "בכל הנוגע ל-4 מיליארד שהאוצר בא ואומר שיש בקופה שלו, אז 4 מיליארד הם לא באמת 4 מיליארד, יש שם הרבה מאוד דברים שהכניסו, שאינם קשורים לשכר המורים אבל הם נכללים בפעולה התקציבית הכוללת".

עוד הוסיפה ביטון כי "מי שצריך לתת את המענים המקצועיים בתוך הסכם השכר זה אנחנו, ומשרד האוצר צריך לתת את המסגרת התקציבית, להגיד לאן אנחנו צריכים לכוון ולתת למשרד החינוך לעשות את העבודה". 

המהלך שיביא לפתרון המשבר במערכת החינוך? ההנחיה החדשה של ליברמן ושאשא-ביטון
המשבר בחינוך: פגישת האוצר והסתדרות המורים הסתיימה ללא התקדמות

לשאלה האם בכל זאת יש סיבה לאופטימיות בכל הנוגע למשבר בחינוך, ענתה ש"כל עוד שמדברים יש סיבה לאופטימיות, אתמול ישבתי עם שר האוצר, הצגתי בפניו מתווה יחד עם המנכ"לית שמגשר על הפערים אבל שנותן מענים אמיתיים לסוגיות האמיתיות שאנו רוצים בתוך ההסכם הזה".

שאשא-ביטון ציינה כי אחת הבעיות היא ש"שמו כאן מספר קסם מאוד יפה של 9 אלף ש"ח כשכר התחלתי, וזה יפה למורה מתחיל, אבל זה מסך עשן לכל השאר, שם אין אופק להתפתחות. התחלנו את המשא ומתן בינואר, והיינו צריכים להיות עכשיו כבר עם הסכם שכר חתום, ישבתי אצלך לפני כמה חודשים ואמרתי שכל יום שעובר מעמיק את משבר השכר. זה לא היה אמור להתנהל בתקופת בחירות". 

שרת החינוך סירב להתייחס לנושא צווי המניעה, וטענה כי "יש להשקיע את האנרגיות כדי לסדר את הסכם השכר, אין מה לדבר על צווי מניעה בזמן הזה". 

שאשא-ביטון הגיבה בנוסף לעניין ההסכמות שהושגו עם יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ואמרה כי "הסיפור פה הוא לא תמיכה ברן ארז, אלא הסכמות שאנו הגענו אליהן לגבי רפורמת הבגרויות, לגבי התחדשות המערכת, אז הרפורמה של הבגרויות היא אחת מהם, והמעבר לחמישה ימים בחטיבות ובתיכונים. עכשיו נשאר רק דבר אחד-שהאוצר יחתום. המשבר בחינוך הוא משבר חירום לאומי".