על רקע מחאת הרופאים המתמחים, שבמסגרתה התפטרו מאות מהם כמחאה על אי־יישום הרפורמה לקיצור התורנויות, יוזמה חדשה ופרטית של סטאז'רים ורופאים שמחכים לתקן קוראת לא לגשת לוועדות קבלה שמטרתן למלא תקנים של מתמחים שהתפטרו. על העצומה, שנפתחה בסוף השבוע, חתמו עד כה יותר ממאתיים מתמחים.

"נגמרתי": הילה קורח הודיעה על פסק זמן מרפואה ופרצה בבכי בשידור | צפו

יוזם המחאה שוהם ברוך, סטאז'ר שממתין לתקן, כתב בפייסבוק: "שמעתי שמנהל בית החולים רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל מאיים להקים ועדות קבלה כדי להחליף את המתמחים/ות המתפטרים/ות, אם אלה לא ימשכו את מכתבי ההתפטרות עד יום ראשון הקרוב. הוא למעשה אומר – אם לא תתחרטו, לא יהיה לכם לאן לחזור כשהכל ייגמר".

לדבריו, "המחאה וההתפטרויות של המתמחים והמתמחות היא לא נגד מנהלי בתי החולים, וממש לא נגד מנהלי המחלקות שלהם, אלא נגד המדינה, שמפרה פעם אחר פעם את התחייבויותיה לקצר את התורנויות מ־26 שעות. אז למה שמנהל רמב"ם יפעל לדכא את המחאה שלהם, במקום דווקא להתגאות בה ולתמוך בה? מה הוא מנסה להשיג?".

ברוך הוסיף כי "המתמחות והמתמחים מרמב"ם ומכל הארץ הגישו מכתבי התפטרות במטרה לקדם ולהוציא לפועל את קיצור התורנויות. במקרים מסוימים הם עצמם כלל לא יזכו ליהנות מעבודה בתורנויות המקוצרות. הם עושים זאת כי מדובר עבורם במאבק צודק מאין כמותו, שנועד לשפר את בריאות המטופלים והמטפלים יחדיו".

לסיכום טען כי "מנהל רמב"ם חושב שאנחנו ניגש לוועדות הקבלה ונתפוס את מקומם, בעוד שהם מתפטרים עבורנו ועבור דורות הרופאים שאחרינו כדי שנוכל לעבוד בתנאים שפויים יותר. חייבים לעמוד לצדם, לתמוך בהם ולא להפקיר אותם מול הכוחנות והבריונות של מנהל רמב"ם. לא נתמוך בניסיונות ההנהלה להלך עליהם אימים".