משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את נתוני התגמול הדיפרנציאלי לבתי ספר מצטיינים בתחום הערכי והלימודי לשנת הלימודים תשפ"ב.

האם בית הספר שלכם בפנים?

בתי הספר המצטיינים by maariv on Scribd

335 בתי הספר בחטיבה העליונה נבחרו על פי שיעור השינוי שהם הצליחו לחולל בין היתר בזכאות לבגרות, מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, וגיוס לצה"ל/שירות לאומי/ שירות אזרחי. כאמור, בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך.

מטיסה לחלל, שייט במחזור הדם ואפילו מסע לפולין: הכירו את כיתת העתיד של תלמידי ישראל

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה: ״הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילים אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים. אני מברכת את המנהלים וצוותי החינוך על ההישגים אליהם הצעידו את תלמידיהם ובית ספרם". 

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 838 חטיבות עליונות מכל רחבי הארץ ומכל מהגזרים, מתוכן 335 חטיבות זכו בתגמול. 54% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 26% ממלכתי-דתי, 13% מהחינוך הערבי, 4% מהחינוך החרדי, 2% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי. 

לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי שנע בין 3,297 ₪ לכ-8,793 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה". 

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ציינה כי הפרסים "משקפים את ההשקעה יוצאת הדופן של צוותי חינוך שהנחילו ערכים של אהבה ומסירות, אמונה ותקווה, תעוזה, חדשנות ויוזמה. הם פעלו ללא לאות כדי להפוך את בית הספר למרחב מעניק, מחבק ומצמיח".