יומיים לפתיחת שנת הלימודים, כשברקע מרחפת מעליה סכנת השביתה, התארחה היום (שלישי) מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד בכאן ב', והתייחסה לפגשיתה קודם לכן עם שר האוצר: "פגשתי היום את שר האוצר ליברמן לפני שנכנסתי למו"מ. חושבת שמבין ראשי הארגונים נפגשתי איתו מספר רב של פעמים. הוא מבין את הצרכים והגישה שלנו. אנחנו באמת נשב היום על המחלוקות כדי לסגור את זה כמה שיותר מהר, מבחינתנו עשינו את כל מה שיכולנו לעשות".  

למרות ההתקדמות במו"מ מול האוצר: בן דויד הבהירה מה הנושא בו לא תתקפל
בעיצומו של המשבר במערכת החינוך: נתק בין רן ארז ליפה בן דויד

הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)

היא התייחסה לסלע המחלוקת בין הסתדרות המורים לאוצר: "הנושא של העלאת השכר למורים הוותיקים, אורך ההסכם ומספר דברים נלווים נוספים. אנחנו מדברים גם על אוכלוסיות נוספות כמו מנהלים, יועצות סגנים ומחנכים. עלות ההסכם המדובר היא כחמישה מיליארד שקלים, והפער בין דרישותינו לאוצר עומד על כ-800 מיליון שקלים".

"המשא ומתן הוא מאוד קשה, ואנחנו מנהלים אותו בצורה עיקשת. אנחנו צריכים לטפל בהרבה בעיות במערכת החינוך, שנמשכו שנים וכעת מתפוצצות לכולם בפנים. אנחנו עושים את הכול כדי שהשביתה לא תקרה. אנחנו מתכנסים כדי לפתור את המחלוקות", הוסיפה בן-דויד.

בנוגע לדרישת האוצר כי עובדי ההוראה יחזיקו בחוזים אישיים, השיבה מזכ"לית הסתדרות המורים: "מי שלא מתמצא במערכת החינוך, לא מבין שזה דבר שיכול להרוס את חדר המורים. אם רוצים להביא למערכת החינוך אנשים בעלי ידע רחב מאוד, אין לנו שום בעיה שיביאו אותם בחוזים כאלה. היחס כלפי עובדי ההוראה חייב להשתנות, אנחנו בעד מעורבות של ההורים, אבל לא יכול להיות שההורים ינהלו את מערכת החינוך. יש הרבה שיימנינג על עובדי ההוראה, ולכן רבים חושבים על יציאה מהמערכת".