שנת הלימודים תיפתח כסדרהבית הדין הארצי לעבודה דחה הערב (שלישי) את בקשת האוצר להוצאת צווי מניעה לארגוני המורים שיאסרו עליהם להשבית את מערכת החינוך ב-1 בספטמבר. זאת, במקביל למאמצי המו"מ בין הצדדים, שעדיין נמשכים אך אינם מבשרים אופטימיות.

מוקדם יותר, במחנה הממלכתי שלחו מסר לראש הממשלה יאיר לפיד, וקראו לו "לכנס ישיבת ממשלה דחופה מחר בבוקר, ונמנע את השביתה המערכת החינוך. זו חובתנו זו אחריותנו". עוד נכתב כי "ממשלת ישראל נושאת באחריות למערכת החינוך, ולא בית הדין לעבודה. הממשלה הייתה צריכה להתכנס לפני שבועיים, ולא להשאיר תלמידים, הורים ומורים בחוסר ודאות".

ליברמן ביקש צווי מניעה למורים; שאשא ביטון: "מוכיח שאינם מעוניינים בהסכם"
הצדדים מתבצרים בעמדותיהם: המו"מ בין האוצר למורים עדיין תקוע
"לאף אחד לא אכפת": השביתה במערכת החינוך תימנע ברגע האחרון?

גם במשרד החינוך הגיבו להוצאת הצווים וציינו כי ההחלטה אינה על דעתם, והמשרד אינו חלק מהבקשה. "לאחר שייושבו מרבית המחלוקות והצדדים הגיעו להסכמות רחבות, נמשיך לעשות את כל המאמצים למצות את המשא ומתן, זאת חובתנו למען ילדי ישראל. איומים משפטיים לא יסייעו בפתרון משבר החינוך", ציינו. 

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן, פנה ביום ראשון לפרקליטות המדינה בבקשה להוציא צווי מניעה לארגוני המורים, שיאסרו עליהם להשבית את הלימודים עם פתיחת השנה ביום חמישי הקרוב, אם לא יגיעו להסכמות על תנאי השכר.

"נאלצנו לפנות לפרקליטות להוצאת צווי מניעה על מנת שהלימודים יפתחו כסדרם ב-1 בספטמבר. פעלתי מתוך אחריות ואני מקווה שגם משרד החינוך יצטרפו לדרישה שלנו לפתוח את הלימודים. במקביל אנחנו נמשיך לנהל מו״מ עד הצלצול הראשון ונעשה הכל כדי להצעיד את מערכת החינוך קדימה", צייץ ליברמן.

בעקבות עמדת הפרקליטות שהוגשה, כאמור, לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר: ״אנו שמחים כי ממשלת ישראל תמכה בעתירתנו ושמה סוף לסחטנות של הסתדרות המורים, אשר מונעת את הרפורמות הנדרשות במערכת החינוך".

עוד הוא טען כי "שדרוג השכר לבד לא יפתור את בעיות מערכת החינוך. אנו מקווים כי בית המשפט יוציא את צווי המניעה לשביתה, ובכך ינטרל את הנזק העצום למשק ולהורים. בד בבד אנו קוראים לבית המשפט להעניק את חסותו למשא ומתן הוגן וראוי בין הצדדים, ליצירת מערכת חינוך חזקה יותר״.