לאחר שמשרד האוצר חתם הסכם עם הסתדרות המורים, גם בבתי הספר התיכוניים ישובו מחר ללמוד. זאת לאחר שהערב (רביעי) נחתם הסכם עם ארגון המורים, ובכך בוטלו העיצומים בחטיבות העליונות. ההסכם מגיע, לאחר שהתנהל משא ומתן בין הצדדים על תנאיהם של המורים וסוגיות נוספות מול משרד האוצר. במסגרת המו"מ, ארז הגיע להסכמה עם שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, על יישום הרפורמה במקצועות המח"ר.

מוקדם יותר, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שוחח עם ענת דוידוב 103FM ושלח מסר חריף למשרד האוצר: "מדובר על תוספת של גרושים, יכול להיות שלמורים שמכינים לבחינות בגרות, משהו כמו חצי שעה שבועית, משהו שיכול להיות עלות שנתית של 5,000 שקלים אולי. תוספת העבודה שנדרשת ממורה בשכבה יב', משרד האוצר מוכן לשלם, אבל הוא צריך לחתום על הסכם קיבוצי. אני מתכוון להשבית את הלימודים עד שההסכם הקיבוצי שאנו חייבים ייחתם. אם ייחתם היום לא נשבית".

רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)
רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, בתום יממה דרמטית, כל מערכת החינוך תשוב מחר ללימודים. הבוקר, בתום דיון ממושך בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים, הצדדים סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה, ובכך מנעו את השביתה במערכת החינוך, שתיפתח מחר כסדרה. במסגרת ההסכמות, הוחלט על העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקלים ותוספות של 1,100 שקלים לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. בנוסף העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 שקלים.

כמו כן, הוחלט על התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. בנוסף, הגיעו להחלטה על עידוד המצוינות, כאשר יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 1000-400 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון בירכה על ההסכמים, וצייצה: "בשורה לכל תלמידי ישראל! אני שמחה ונרגשת לבשר כי מחר כל תלמידי ישראל יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ג בכל הגילים, כולל בתי הספר התיכונים. מאחלת לנו ולכל ילדי ישראל ולצוותי ההוראה- שנת לימודים פוריה ומוצלחת!".