שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה הבוקר (חמישי) רשמית. על פי נתוני משרד החינוך, ישנם קרוב ל־2.5 מיליון תלמידים במערכת, ובהם כ־177 אלף שעולים לכיתה א' וכ־136 אלף שעולים לכיתה י"ב. בחינוך המיוחד ישנם 290 אלף תלמידים, ובהם כ־114 אלף שלומדים בכיתות חינוך מיוחד וכ־176 אלף המשולבים בכיתות רגילות.

לאחר שהושגו הסכמות עם ארגון המורים: גם בתיכונים ישובו מחר ללימודים

ליברמן על הסכם שכר המורים החדש: "חג גדול למערכת החינוך"

באוויר הפתוח ובספסלים בכיתות: כך למדו ילדי ישראל בקום המדינה | צפו בתמונות

בנוסף ישנם כ־21,000 תלמידים המוגדרים כמחוננים וכ־129,000 תלמידים המוגדרים כמצטיינים. על אף המחסור החמור בעובדי הוראה, מועסקים כיום בישראל כ־218 אלף עובדי הוראה המלמדים ב־22,050 גני ילדים וב־5,440 בתי ספר.

על רקע החזרה ללימודים, שלושה זוגות תאומים מגני תקווה שמחו אתמול על ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה והגיעו לבית הספר יובלים ביישוב לתמונה חגיגית רגע לפני סיום החופש הגדול - ליה ונוגה ביטון העולות לגן חובה, איה ויואב זמיר העולים לכיתה ד', נדב ותומר כהן העולים לחטיבת הביניים.

חזרה ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)
חזרה ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)

יואב זמיר סיפר בהתרגשות: "החוויה שלנו כאחים תאומים והלמידה המשותפת באותו בית ספר מחזקת את הקשר בינינו, ומאפשרת לנו להשלים אחד את השנייה. אני מרגיש שלהיות אח תאום זה ממש כיף, הרבה דברים אנחנו עושים ביחד, אבל בית הספר מעניק לנו תחושה שלכל אחד מאיתנו יש מקום".

עם התלמידים העולים השנה לכיתה א' נמנים גם נועה בסון משהם, אחותו של סמל ראשון גל בסון ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן, והתאומים רפאל וטליה סוריה חדד מבת ים, האחים של רס"ל ערן חדד ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו ב־2016. נועה, רפאל וטליה הם שלושה מבין עשרה אחים שכולים של חללי מערכות ישראל, שעולים השנה לכיתה א'.

רפאל וטליה סוריה חדד (צילום: באדיבות המשפחה)
רפאל וטליה סוריה חדד (צילום: באדיבות המשפחה)

גם הילדה אסיף נוב מנתניה תפתח הבוקר את שנת הלימודים, כשתתייצב בבית הספר מורשת זבולון בעירה. "אני בטוחה שיהיה לי ממש כיף, שיהיו לי מורות נחמדות ושאני אצליח בלימודים", אמרה אתמול בהתרגשות.

לקראת פתיחת שנת הלימודים דאגו בארגון יד לבנים, הארגון היציג הבלעדי של ההורים והאחים השכולים, לצייד את התלמידים החדשים בתיקים, תרומת קבוצת חגים נחלים - תיקי מודן. חלוקת התיקים לאחים שכולים העולים לכיתה א' היא חלק מהפעילויות שמקיים ארגון יד לבנים במשך כל השנה לטובת ההורים והאחים השכולים.

אסיף נוב (צילום: באדיבות המשפחה)
אסיף נוב (צילום: באדיבות המשפחה)

זאת ועוד: נועם בן ה־3 אובחן עם סרטן לפני שנתיים בדיוק. לאחר שהוסר איום השביתה, ייכנס נועם לראשונה לגן החלומות של עמותת גדולים מהחיים - גן המאפשר לילדים החולים במחלת הסרטן להיות במסגרת כמו כולם. תמר, אמו של נועם, אומרת: "מתוך היכרות שלנו עם הגן ועם עמותת גדולים מהחיים, אנחנו שולחים את נועם למקום המותאם לצרכים הייחודיים שלו ולמקום עם צוות חם, מסור ואוהב".