לאחר שנחתם ההסכם בין אירגוני המורים ומשרד האוצר ואפשר את פתיחתה של שנת הלימודים ברגע האחרון, כלכלנים ואנשי חינוך מעבירים עליו ביקורת. 

"ההסכם הינו לעג לרש למורים, שלא משפר במאומה את שכר המורים באופן ריאלי", אומרים גורמי חינוך וכלכלה. "רק להמחשה, עליית השכר למורים הוותיקים הינו כ-1,100 שקלים, לאחר שש שנים מאז שנחתם הסכם השכר הקודם. הדבר בקושי משווה את השכר הקודם ליוקר המחייה הנוכחי". 

גורם חינוכי מסביר כי חיפוש בטבלאות של הביטוח הלאומי מציג שבתחילתה של 2016 השכר הממוצע היה 9,334 שקלים (ברוטו) לחודש ואילו ב-2022 השכר הממוצע הינו 10,428 שקלים (ברוטו) לחודש, כלומר השכר הממוצע במשק עלה כמעט באותו שיעור. "לכן לא מובן לי איזה הישג הצליחו באמת המורים להשיג, לעניות דעתי האוצר ניצח בגדול ורק נותן למורים אשליה כאילו הוא התפשר".

נשיא המכללה האקדמית דתית לחינוך שאנן בחיפה פרופסור אבי לוי הוסיף מנגד כי "ההסכם מביא בשורה אמיתית למערכת החינוך ולמורה המחנך בישראל. דאגה למעמדו ולכבודו של מקצוע ההוראה מהווה אינטרס לאומי ראשון במעלה. זהו לא רק צו מוסרי כלפי אוכלוסיית המורים, אלא תנאי הכרחי כדי להבטיח מערכת חינוך טובה במדינת ישראל. זה התפקיד של כל אחד ואחת מאיתנו ושל אמצעי התקשורת. ההסכם מהווה התחלה טובה שגם תשפיע בהכרח על מעמד המוסדות האקדמיים להכשרת הוראה וברמות הביקוש להוראה".