מחנכת ומורה בכיתה י"א בבית ספר באזור השרון הקימה קבוצה סגורה עם חמישה מתלמידיה, כולם בנים בגיל 15, וניצלה יחסי מרות. כך עולה מפרטים שהגיעו ל"מעריב".

הפרשה נחשפה לאחר שתלמידים ומורה אחרת בבית הספר חשו כי מערכת היחסים בין המורה לתלמידים חורגת מיחסים תקינים. המורה שחשדה דיווחה להנהלה ולאגף החינוך כי ראתה את המורה מלטפת ראשו של תלמיד, שבתגובה ליטף אותה גם הוא, ואלה זימנו את הורי התלמידים למספר שיחות. לאחר מכן התבקשה המורה שלא להגיע לבית הספר עד לסיום הבירור, אשר טרם הסתיים.

על פי החשד, המחנכת פתחה כבר בשנת הלימודים הקודמת קבוצת וואטסאפ סודית עם חמישה מתלמידיה, והעניקה לה את השם "חמאסניקים והמפקדת". באמצעות קבוצה זו טשטשה המורה את דעתם ואת הבנתם של התלמידים לגבי סמכות, והטמיעה בהם את התחושה כי מעמדם דומה לזה של הנהלת בית הספר שבו הם לומדים ולימדה אותם לתמרן את מערכת החינוך.

חשד לניצול יחסי מרות בבית ספר בשרון (צילום: צילום מסך)
חשד לניצול יחסי מרות בבית ספר בשרון (צילום: צילום מסך)

בנוסף קבעה המחנכת "קוד התנהגות" ותקנון שהיה קיים בינה לבין אותם נערים, כולל שפה פרטית, כאשר הבסיס היה שהם מגינים אחד על השני מפני המערכת וההורים. "חמאס בשליטה היום. זאת פקודה!", כתבה באחת הפעמים לתלמידיה. "אחד נפל, בוא נראה מי אחריו", "מה עם השאהידים האחרים? אללה הוא אכבר".

מפרטים שהגיעו לידי "מעריב" עולה כי המורה נהגה להתכתב עם התלמידים במשך שעות רבות, בין היתר גם בלילות ובסופי שבוע, והשתמשה בשיח בעל רמיזות מיניות כדוגמת "האם כאב לך בחיבור של הרגל עם המפשעה", "אל תפיל את הסבון, אחרת אתה עלול לסיים בכלא אם לא תשתף פעולה", "אני במקלחת - תכתוב" וכדומה.

זאת ועוד, כאשר אחד מהנערים בקבוצה שאל "האם גם לי תשלחי כזאת ברכה ליום הולדת?", משיבה לו המורה: "לך ברכה וחשפנית"; ובתגובה לתמונה שאחד התלמידים שלח מחדר הכושר השיבה המורה: "אהבתי את הבלונדינית מאחור. שווה ברמה פסיכית".

בין השאר בולטת חיבתה של המחנכת לתלמיד ספציפי, ומרגע שחשף בפניה כי יש לו בת זוג בת גילו, שלחה לו שאלות אינטימיות על מערכת היחסים המינית ביניהם, תוך ששאלה "היא בהריון?", "ירד לך ממנה?", "ההורים שלה יודעים שהיא ישנה אצלך?" וכדומה.

חשד לניצול יחסי מרות בבית ספר בשרון (צילום: צילום מסך)
חשד לניצול יחסי מרות בבית ספר בשרון (צילום: צילום מסך)

"שנה טובה, סתומים"

מההתכתבויות שהגיעו לידי "מעריב" עולה עוד כי המורה שיתפה את הנערים במסגרת קבוצת הוואטסאפ בתמונות שלה יחד עם מורים אחרים כשיצאו לאחד מהברים, בזמן שהם שתויים, וביקשה לא לספר זאת לאף אחד, מאחר שמדובר היה בבילוי סודי של חלק ממורי בית הספר. בהתכתבות נוספת היא שיתפה את אחד התלמידים: "הברזתי מבית הספר, אני ביום כיף עם בעלי".

במקרים אחרים ניתן למצוא בהתכתבויות שימוש בשפה בוטה, כדוגמת "תפעיל את המוח מדי פעם", "אל תזיין את המוח", "שנה טובה, סתומים", והיא אף שיתפה את הנערים מספר פעמים בנוגע לתלמידים אחרים בבית הספר והכיתה, וגם הביעה גועל מאחד מהם תוך שימושה באימוג'י מקיא.

עוד עולה כי המורה פגעה לכאורה שוב ושוב בסמכות סגל בית הספר כלפי התלמידים כשנהגה לכנות מורים בשמות גנאי. את רכז המגמה כינתה "מתנשא", ובמקרה אחר שיתפה ממקום מגוריה של יועצת השכבה "תראו איך עושים פה אירוע בהתנחלות", איחלה להם "הלוואי תקבלו את ל' כמחנכת" וכתבה "המורים הקוקסינלים רוצים לאסור שימוש ברמקול".

חשד לניצול יחסי מרות בבית ספר בשרון (צילום: צילום מסך)
חשד לניצול יחסי מרות בבית ספר בשרון (צילום: צילום מסך)

מהתכתבות של המחנכת עם מספר תלמידים, שאותם הכינה לשיחות על בירורים הנוגעים בהפרעות או משמעת, ניתן לראות כי היא הובילה אותם לא לקחת אחריות על מעשיהם ולתקן את דרכיהם, אלא דרסה ברגל גסה את התהליך החינוכי המתבקש, ופגעה בכך ביצירת גבולות ברורים בין התלמידים למורים האחרים וצוות בית הספר.

מטעם בית הספר נמסר כי לא היה ידוע להם על ההתכתבויות בין המורה לתלמידים וכי "ברגע שההתכתבויות נחשפו, הן דווחו למשרד החינוך ולרשות המקומית, המעסיקה את המורה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בבדיקה מקיפה בידי הרשות המקומית, המעסיקה את המורה". עד לשעת סגירת הגיליון לא התקבלה תגובותה של המורה.