ארגון המורים איים היום (ראשון) בפתיחה בעיצומים בבית הספר העל-יסודיים, זאת בעקבות "הקיפאון בשיחות מול האוצר על הסכם קיבוצי ותנאי העבודה". במכתב ששלח לשרת החינוך כתב יו״ר ארגון המורים, רן ארז: "לאור האמור הריני להודיעך כי בכוונת ארגון המורים לנקוט בצעדים ארגוניים, בשלב זה כאות אזהרה בלבד, מבלי לשבש באופן מלא את הלימודים".

ליברמן על הסכם שכר המורים החדש: "חג גדול למערכת החינוך"

"שאשא ביטון עושה נזק עצום": ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה

במסגרת העיצומים מורי החינוך העל יסודי המלמדים מכיתה י' ועד לכיתה יב' לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית) ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים, ישיבות, טיולים, פעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל ואו השתלמויות עם ועוד. בארגון מבהירים כי תכונן ועדת חריגים אשר תעסוק לגופו של עניין בכל פניה מכל בית ספר.

רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)
רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, שר האוצר, שרת החינוך ונציגי ארגוני המורים חתמו בסוף חודש אוגוסט האחרון סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה. מהסיכום עלה בין היתר כי תתבצע העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקלים ותוספות של 1,100 שקלים לכל הפחות לעובד הוראה. בנוסף סוכם על התאמת לוח החופשות ושיפור שכר בגין תפקידים נוספים.

בחודש מאי האחרון ארגון המורים הודיע על עיצומים, במהלכו איימו כי לא יחלקו תעודות סיום שנה, לא יערכו טקסי סיום שנה ויימנעו מפעילות מעבר לשעות הלימודים. בעקבות התערבות ו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, העיצומים לא יצאו לפועל. ביבס ציין אז כי "מאבק המורים לקבלת שכר הגון, מוצדק, נכון וראוי, והגיע הזמן שמשרדי הממשלה ייענו לדרישת הארגון להתחיל במו"מ מידי על הסכמי השכר שתוקפם פג כבר לפני מספר חודשים".