כבר מגיל צעיר נאלצה שאנל בת אל אברג'יל להתמודד מול לא מעט קשיים, אחרי שאיבדה את אביה בגיל 6 וראתה את אמה נכנסת למערכת יחסים אלימה עם אדם אלכוהוליסט שנהג באלימות כלפיה וכלפי אחיה. "להגיע הביתה היה כמו להגיע לשדה קרב", נזכרת שאנל, בוגרת פנימיות המלווה בעמותה. "הייתי הולכת עם שרוולים ארוכים לבית הספר ולא הייתי מסוגלת לדבר או לספר. פחדתי לחזור הביתה, שלא יהיה מי שיגן עליי".

נותנים סיכוי לילדים בסיכון. וואלה ועמותת "ילדים בסיכוי" בשבוע התרמה מיוחד. לתרומות היכנסו>>

בגיל 16, אחרי פגישה עם עובדת סוציאלית, היא החליטה לעזוב את הבית ולעבור לפנימייה. "אני זוכרת שבכיתי מאושר", היא נזכרת. "הרגשתי שהחיים שלי עומדים להשתנות". שנתיים לאחר מכן, כשהגיעה לגיל 18, היא לא מצאה את עצמה וחיפשה כיוון: "כשיצאתי מהפנימייה לא היה לי לאן ללכת, לא היה לי עורף משפחתי, והייתי פשוט לבד. למזלי, העובדת סוציאלית בפנימייה הציעה לי להצטרף לתוכנית הבוגרים של 'ילדים בסיכוי' ולגור באחת מהדירות שלהם יחד עם בנות כמוני, כדי שלא אצטרך לישון ברכב, ברחוב או על ספסל. שיהיה לי בית". ואכן כך היה.

שאנל הצטרפה לתוכנית הבוגרים של עמותת "ילדים בסיכוי" המעניקה כלים ומענים לילדי ובוגרי פנימיות חסרי עורף משפחתי, במטרה להעניק להם סיכוי לחיים טובים יותר. "הגעתי למקום שבו הרגשתי שאני רואה אופק והתחלתי לחשוב על חלומות שאני רוצה להגשים". היום, נגד כל הסיכויים, שאנל מאבטחת עם נשק בעיריית תל אביב. "אם בגיל 18 היו אומרים לי שבגיל 26 אעבוד בביטחון ואהיה במקום טוב עם עוגן מבלי לגור ברחוב לא הייתי מאמינה".

נותנים סיכוי לילדים בסיכון. וואלה ועמותת "ילדים בסיכוי" בשבוע התרמה מיוחד. לתרומות היכנסו>>

במסגרת התוכנית, החלה ללוות את שאנל תמר מילינר, מנהלת תחום הבוגרים בעמותה. "ביני ובין תמר נוצר חיבור ממש מיוחד, היא נתנה לי כלים, לא ויתרה עליי ולא ויתרה לי. אני זוכרת שאמרתי לתמר שאני לא מצליחה להרים את הראש מעל המים, אחרי שנכנסתי לקשר אלים. היא הפנתה אותי לייעוץ כלכלי ונתנה לי להרגיש שאני מסוגלת. עם הזמן הבנתי שאני לא פחות טובה מאף אחד, למרות הקשיים בחיים".

"המטרה שלנו היא לעזור לאותם ילדים ולתת להם כלים, בעזרתם הם יוכלו להצליח יותר בחיים", אומרת מילינר. "בנוגע לשאנל, נדרשתי לעשות מעשה, להיות שם ולהראות עד כמה היא ראויה ונהדרת כדי לעזור לה לצאת מהמקום המאוד מורכב שהיא הייתה בתוכו. עמותת 'ילדים בסיכוי' נשענת על פילנתרופיה וכוח אדם מתנדב איכותי", מוסיפה.

"השאיפה שלנו היא להמשיך לתת מענה מקצועי, מכבד ומותאם עבור כל צעיר והצרכים שלו. בשביל זה אנחנו זקוקים לאנשים טובים שמוכנים לבוא ולתת זמן ומקום לצעירים שצריכים את המבוגר שיאמין בהם, כי צעירים כמו שאנל יש כמעט בכל מקום והיינו רוצים לעזור להם להרגיש יותר שייכים, בדרך הנכונה ולא לבד. לכן, כל תרומה, קטנה כגדולה או כל התנדבות, מבורכת וחשובה לעמותה".

נותנים סיכוי לילדים בסיכון. וואלה ועמותת "ילדים בסיכוי" בשבוע התרמה מיוחד. לתרומות היכנסו>>