עיריית תל אביב שלחה היום (חמישי) מכתב למנהלי מוסדות החינוך בעיר ובו התייחסו להסכם הקואליציוני בין הליכוד ומפלגת נעם, בו סוכם כי אבי מעוז יכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה שיהיה אחראי על "הרשות לזהות לאומית יהודית" וישפיע על תוכניות הלימוד. בעירייה הדגישו כי במידה ותוכניות חינוך מסוימות יבוטלו, הן יתוקצבו מהעירייה בלבד.

ח"כ אבי מעוז עורר סערה: "צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים"; נתניהו התנער מדבריו
"דורש להקים יחידה לטוהר הגזע": ליברמן במתקפה חריפה על אבי מעוז

"מערכת החינוך נקלעת לעין הסערה בימים אלו סביב שינוי הממשלה, החלפת תיקים והוצאת יחידות ממשרד החינוך לבעלי תפקידים שונים", נכתב מטעם העירייה, "לעירנו תפקיד מרכזי בחברה הישראלית בהיותה מגדלור של פלורליזם, זכויות מיעוטים וכך גם משתף ממערכת החינוך שלנו. הנושא המדובר הוא הוצאת היחידה לתוכניות ושותפויות ממשרד החינוך, למשרד ראש הממשלה תחת סגן השר ממפלגת נעם".

"רבים שואלים אותנו אילו כלים יש לעירייה לוודא שלמנהלי בתי הספר תהיה אפשרות בחירה חופשית בין שלל תוכניות והם לא יידרשו רק לתוכניות גזעניות או הומופוביות שייתכן ויהיו", הוסיפו בעירייה, "אנו מודיעים כי ככל שלא יהיו תוכניות ההולמות את רוח העיר, נמשיך לתקצב תוכניות אלו מתקציב העירייה ולא נהיה תלויים במערכת כזו או אחרת ובתקציבי מדינה".

גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן התייחס לדברים וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "על כל שעת לימוד של ליברליות, הכלה ושוויון שהממשלה תקצץ ר"ג תקצה שעתיים באותם הנושאים".

עוד הוסיף כי "למעט הפן הפלילי אין הבדל בין כוחות חושך,  שפגעו בדגלי הקהילה או שחיללו דלתות בתי כנסת או בעסקים הפתוחים בשבת לבין מי שישתמש ברוב לביטול תכנים ליברליים שיוויוניים במערכת החינוך. להערכתי לא יהיו יותר מרעשי רקע וספינים מצד קצוות הקואליציה הבאה אך ככל שהתחזיות השחורות יהפכו לאיום מוחשי ומידי נגיב בהתאם כפי שהגבנו לבריונים החשוכים האחרים עד היום".

עם זאת, ציין: "לא תמכתי בראש הממשלה המיועד וגם לא כעת אך בהחלט אני מאחל לו בכל ליבי להצליח במשימתו לעשות טוב לעם ישראל ומהכרותי עימו להערכתי סיכוי אפסי שיתן את ידו למהלכים חשוכים איראניסטיים. על כל נסיון להחשיך נפיץ בחזרה אור כפול גם אם מסנוור את הרגילים לחיות בחשיכה אידיאולוגית".