המחאה נגד הרפורמה שמתכנן יו"ר נעם, אבי מעוז, בתכני החינוך גוברת. שרת החינוך היוצאת, חה"כ יפעת שאשא-ביטון, התייחסה הבוקר (ראשון) לנושא בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, והזהירה כי מדובר ב"מכירת חיסול של מערכת החינוך וחרפה מוסרית - מי שישלם עליה הם הילדים שלנו".

יש עתיד נגד אבי מעוז: לפיד הודיע על פתיחת קו חם להורים מודאגים

"די נדהמתי שלקחו נתח די נכבד ממשרד החינוך, לקחת את ההעשרה בידיים של אדם עם דעות חשוכות, הוא מדבר בעד עצמו עם עמדותיו בעד נשים, כל הגישה לדבי הלטב"ים והקיצוניות והשנאה שמובילה אותו", ציינה.

לטענתה, יש פה מערכת במשבר. "קיבלנו אותה במשבר והתחלנו להעלות אותה על המסלול. באים עכשיו במסגרת הרכבת הממשלה ומפרקים את המדינה וכך גם את מערכת החינוך. לוקחים את היחידה הכל כך משמעותית ושמים אותה בידיים של אדם עם דעות חשוכות נקודה, את התרבות היהודית מוציאים לאורית סטרוק. מי יהיה אחראי על חינוך הילדים שלנו אם כל המערכת הולכת ומתפרקת?".

"טעות של נתניהו, אלא אם כן הוא עשה זאת בכוונה"

גם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק שוחח עם בן וינון על הסמכויות שיקבל יו"ר נעם. "אנחנו לא בלחצים בכלל. חבל שלפני שאדם נכנס לתפקיד יוצא בהצהרות וגורם ללחץ הזה ששום דבר לא ייצא ממנו", הבהיר בפתח דבריו.

"אמירותיו מעידות על זה שההחלטה לתת לו להיות אחראי על תוכניות חיצוניות, הרבה מאוד כסף, הייתה טעות של נתניהו אלא אם כן עשה את זה בכוונה. האמירות בפני עצמן בעייתיות", ציין. לטענתו, אנחנו באירוע של שתי מדינות ושתי תרבויות, "מה שמתאים לגבעתים לא מתאים לבני ברק ולכן יש נבחרי ציבור מקומיים, ועדי הורים, ומנהלים - האנשים האלה הם כלום ושום דבר? אבי מעוז הוא לא העניין הזה".

בהמשך, התייחס למכתב של ראש הממשלה יאיר לפיד וציין כי מדובר במכתב "רע". עוד ציין: "זה לא עניין של המרדה, על לפיד וביבי תדברו אתם. אצלי זה עניין של העברת סמכויות, אני לא חושב שמישהו צריך לשים את הידיים שלו ביישוב כזה או אחר".

קוניק תקף את ראש הממשלה היוצא, ואמר כי "לא ראיתי שקיבלתי מכתבים ממנו כשנהיה שר אוצר או ראש ממשלה, אנחנו ראשי ערים ולא מריונטות של אף אחד. אנחנו לא אוהבים שעושים עלינו סיבובים. אני לא צריך שמישהו יקרא לי לעשות משהו כזה או אחר. מבחינתי זה היה מכתב מיותר, אם הוא היה מתייעץ איתי הייתי אומר לו לא להוציא אותו".

"אני בעד לאחד את שתי התרבויות ואת שני העמים שנוצרו פה. זה שמוציאים את היחידה ממשרד החינטוך ומביאים את זה למעוז עם התבטאויות שמלתחילה שנויות במחלוקת, זה מעורר בלגן. יכול להיות שזה הקטע של נתניהו", הבהיר.

עוד הוסיף: "אנחנו כראשי רשויות חובתנו לדאוג לתושבים ולהרגיע אותם. כל הסיבוב הזה היה מיותר מלחתחילה וחבל שהוא קרה. ברגע שהוא יוציא תוכניות, ברור שזו כפייה. שיוסיף כמה שהוא רוצה ויאפשר לכל רשות לבחור". 

"כל קהילה תקבע את התכנים"

סגנית יו"ר ועד ההורים הארצי, אודליה שיינדורף, תקפה גם היא בחריפות את המינוי המיועד של מעוז, ואמרה ב"שבע תשע", כי "אנחנו הולכים להיות עם יד על הדופק, כולם יודעים שרק בתי הספר והנהגות ההורים הן אלה שמחליטות אילו תוכניות להוסיף לקהילה שלהן. כל קהילה באשר היא, היא זאת שתקבע מה התכנים. אם עד עכשיו סמכנו על המנהלים והרשויות, נחבור אליהם ונקפיד על קוצו של יוד. אין דבר כזה במדינת ישראל 'סגן השר'".

"אנחנו מאוד מוטרדים אך לא בפאניקה", הוסיפה, "אנחנו הולכים עקב בצד אגודל עם מה שקורה. אני לא משתמשת במילה מרד. אם מחר בבוקר משרד החינוך יגיד למנהלים ולהורים שהם הפקיעו את הסמכות לבחור את התוכניות, שהכוח נלקח, תהיה כאן מהומת אלוהים. אם מעוז ייגע בתוכניות הוא יקבל מלחמה בחזרה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM