יו"ר ארגון המורים רן ארז שוחח הערב (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לסערה סביב מינויו של יו"ר נעם אבי מעוז, בשל העברת האחריות על התכנים החיצונים במערכת החינוך לידיו. "אני באמת מוטרד כי אני לא אוהב את הפיצול שנעשה במשרד החינוך", הבהיר בפתח דבריו.

סערת אבי מעוז: גורמים בליכוד מבהירים כי ההסכם ימומש

"שני גופים שעוסקים בחינוך בסופו של דבר יגיעו למריבה וראש הממשלה המיועד יצטרך לעבוד כדי לממן את שני המשרדים", הוסיף, "בשנים האחרונות אנחנו רואים שיותר ויותר מחלקות ואגפים של משרד החינוך עוברים למיקור חוץ ויש בזה סכנה מסוימת. בכל זאת החינוך כמו הביטחון צריך להיות בידי הממשלה ולא להפריט".

כשנשאל עד כמה משרד החינוך היה אחראי על התכנים, השיב: "מנהל בית הספר היה רשאי לקנות תוכנית. אני מתאר לעצמי שגם עכשיו הוא יצטרך לקנות, אבל במקום לקנות מגוף א' הוא יקנה מגוף ב'. השאלה היא אחרת - איך למעשה הדברים יתנהלו? מה תהיה הכמות והמגוון של התוכניות שיעמדו לרשות המנהלים, אבל למעשה ההליך יהיה אותו הליך".

רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)
רן ארז (צילום: אבשלום ששוני)

על השאלה האם הוא חושש משינוי התכנים, השיב ארז: "אנחנו לא ניתן לשום שר לכפות את דעתו עלינו, רק אם אנחנו מסכימים לכך. אני לא יודע מה ישנו, אם ישנו, אני חושב שיש הרבה מאוד מהומה לא מאומה. יש בזה קצת פוליטיקה, אולי הרבה, יש לא מעט אנשים אינטרסנטיים שיש להם עכשיו סיבה להפחיד או לפחד. אני לא כזה. אני לא מפחד משום דבר שעלולים לפגוע בנו במערכת החינוך".

בהמשך, הבהיר כי לא יאפשרו שום פגיעה במערכת החינוך, "מציע לא לנסות אותנו. כאשר למעשה מורים עלולים להיפגע או בתי ספר עלולים להיפגע, נדע לעמוד לימינם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM