שר החינוך לשעבר הרב שי פירון שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על הסערה שפרצה סביב הסמכויות שצפוי לקבל ח"כ אבי מעוז על מערכת החינוך בממשלת נתניהו הנרקמת והזהיר: "ההורים החילונים יפרשו מהחינוך הממלכתי והוא יתפרק, אנחנו מפרקים את המדינה, חברים תתעוררו". 

סערת אבי מעוז: גורמים בליכוד מבהירים כי ההסכם ימומש
המרד נגד אבי מעוז מתרחב: יותר מ-50 רשויות כבר הודיעו שלא ישתפו פעולה

בפתח הדברים הגיב לח"כ יעקב אשר שהתראיין לפניו ודיבר על הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות. לדבריו, "הויכוח עם יעקב אשר הוא לא על השאלה אם לומדי תורה צריכים לקבל פטור או לא, השאלה אם כל מי שנולד למשפחה חרדית מיד הופך להיות לומד תורה ופטור. מה שיעקב אשר אומר זה פשוט לא אמת. להגיד שכולם יכולים ללמוד בישיבה יום שלם זה כמו שכולם יכולים להיות סטודנטים לרפואה.

"אני יודע מה זה לשבת 14 שעות ולמדתי יותר שנים מרוב האנשים שעכשיו מבקשים את הפטור המלא ואני וילדיי שירתנו בצבא. צריך להפסיק עם השקר הזה. הסיפור הוא לא לומדי תורה, הסיפור הוא קבוצה שלמה שאומרת, מי שאמר אתמול את הדברים הנכונים הוא גפני, הוא אמר 'חצי עם ילמדו, חצי עם ישרתו'. עכשיו נשארה רק שאלה אחת – באיזה חלק הבן שלך והבן שלי. 

בהמשך התייחס לאבי מעוז והזהיר: "הסיפור של משרד החינוך מאוד פשוט - אנחנו נכנסים למצב חדש שבו יתפרק החינוך הממלכתי. תבוא ח"כ סטרוק ותגיד 'חינוך יהודי זה אצלי'. אורית, אם את רוצה לדאוג לחינוך היהודי תשאירי אותו במשרד החינוך, תהיי סגנית שר במשרד החינוך. בא אריה דרעי ואומר 'אני רוצה את החברה למתנ"ס ותנועות הנוער', בא אבי מעוז ואומר 'אני רוצה את התוכניות החיצוניות'.

"אתם משרד החינוך תלמדו רק מתמטיקה ואנגלית, את כל מה שנוגע לעומק, לערכים, את זה ניקח. אתה יודע מה זה מזכיר לי? מעוז עמד השבוע ושר את השיר 'באנו חושך לגרש', אני נזכרתי בשיר אחר. אתה זוכר את השיר 'סבתא בישלה דייסה', אתה זוכר למי לא נשאר בסוף? זה האירוע".

פירון אף סיפר: "אני מכיר את אבי מעוז היטב, למדנו יחד. אני קיבלתי על עצמי בחיים הציבוריים לא לדבר אף פעם לגופו של אדם, אני כן אומר שאבי מעוז הוא אדם שאני לא מזלזל באף מילה שלו".

על כך שנתניהו הבטיח בעקבות הסערה כי הוא "יפקח על מעוז", אמר פירון: "זו סוגיית מזעור הנזקים אחרי הטעויות. אני באמת מאמין שכשחתמו על ההסכם הזה במקרה של מעוז לא ידעו על מה הם חותמים. יודע מה הדבר המדהים? למה יש כל כך הרבה שרים, כל כך הרבה אגפים עוברים? כי הם לא מאמינים לו. מה הייתה הבעיה להגיד 'זה משרד החינוך', ולחתום על הסכם? שכחנו שאגף לחינוך דתי הולך לסמוטריץ'".

פירון סיכם: "אני חושש שיקומו הורים ויגידו 'יעקב אשר חתם על הסכם שמשווה את התקציבים לחינוך החרדי, אז בואו אנחנו ההורים החילוניים נפרוש מהחינוך הציבורי, נקים מערכת חינוך בלתי רשמית חילונית', בואו נלך עכשיו לאירוע יותר רחב - ומי יישאר במשרד החינוך? ילדי הפריפריות, ילדים מוחלשים, יגיעו למערכת חינוך נוראית. לאן אנחנו הולכים? אנחנו מפרקים את המדינה. חברים תתעוררו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm