במערכת החינוך מזועזעים מתקיפת הנער בן ה-16 אתמול בתיכון ברחובות, באירוע שבמהלכו פרצו לשטח בית הספר ארבעה צעירים שרדפו אחריו ודקרו אותו. במרכז הרפואי שניידר, בו הוא מאושפז, עדכנו הבוקר (רביעי) כי הנער נמצא כעת ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, כאשר מצבו יציב אך מוסיף להיות קשה. 

בן 16 במצב קשה לאחר שנדקר בתיכון ברחובות: "הותקף ע"י רעולי פנים"

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטראובר, אמרה בראיון בגל"צ כי "את חוסר המוגנות מרגישים גם תלמידים וגם מורים. זה נובע בין היתר מהפיחות במעמד המורה והשיח התוקפני נגדם. קוראת להורים - זאת משימה משותפת, בואו נשנה את השיח לשיח של כבוד".

בהתייחס למקרה החמור, הוסיפה:  "המקרה מזעזע, ולצערי הוא לא מקרה יחיד - רואים ביטויי אלימות גם בכבישים, ברשתות ובבתי החולים".

זירת הדקירה ברחובות  (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הדקירה ברחובות (צילום: דוברות המשטרה)

שרון אבני, מנהל המרחב ברשת התיכונים בה אירעה התקרית, התייחס גם הוא לנושא בראיון בכאן ב', ואמר: "אמא שולחת ילד לבית הספר כדי שיקבל השכלה וכדי שישמרו עליו ותהיה לו תחושת מוגנות. האירוע שהיה אתמול הוא דרמטי, קיצוני ויוצא דופן. הצוות הוא מסור מאוד, ועדיין קרה אירוע שהוא לא יכל להשפיע עליו". 

כשנשאל האם מדובר במחדל, השיב: "הנערים קפצו מעל גדר. אי אפשר לצפות ממורה שרואה סכין שלופה לקפוץ על עבריין ולנסות לעצור את האירוע. הכל קרה ברגעים ספורים, והם ברחו החוצה". 

בעקבות מקרה הדקירה אתמול, עזב ראש העיר רחמים מלול את הכנס שבו שהה באילת והגיע הבוקר להיפגש עם התלמידים והצוותים החינוכיים בבית הספר בו אירעה הדקירה.

ראש העיר שוחח עם התלמידים, הקשיב לתחושות שלהם וחיזק אותם. התלמידים סיפרו לו על שהתרחש אמש אבל הדגישו בפניו כי הם מאוד אוהבים את בית הספר, את המורים והצוותים החינוכיים.

בהמשך הביקור שוחח ראש העיר ארוכות עם מנהל בית הספר והבטיח כי בית הספר והתלמידים ימשיכו לקבל תמיכה מלאה ומעטפת עירונית רחבה ככל הנדרש.

הביקור נערך בהמשך לשני מפגשי זום שנערכו אמש: ראש העיר יחד עם מ"מ ומחזיק תיק החינוך זהר בלום וראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן נפגשו לשיחה עם כל הצוותים החינוכיים של בית הספר בו אירעה הדקירה ופגישה נוספת נערכה עם כל מנהלי בתי הספר בעיר.

זהר בלום ורחמים מלול (צילום: עיריית רחובות)
זהר בלום ורחמים מלול (צילום: עיריית רחובות)

מאז אירע המקרה מינהל החינוך בעיריית רחובות מעניק סיוע ותמיכה רגשית לתלמידים, המורים וההורים באמצעות מפגשים עם פסיכולוגים של השירות הפסיכולוגי, מפגשים עם קבסי"ם, ייעוץ ושיח רגשי. 

בהתאם להנחיית מלול ובלום, הבוקר הוקדשו שעות הלימודים בכל בתי הספר לשיח על מניעת אלימות, עידוד לסובלנות ויצירת אקלים חינוכי מיטבי בכל המוסדות בעיר.