יום המורה יצוין בימים הקרובים בישראל, ומנתוני משרד החינוך עולה כי ישנם כ־180 אלף עובדי הוראה במערכת - מתוכם כ־145 אלף נשים וכ־35 אלף גברים.  הגיל הממוצע של המורות בבתי הספר היסודיים עומד על 42, ואילו של הגברים על 44. בחטיבות הביניים - הגיל הממוצע של הנשים עומד על 44 ואילו של הגברים על 45. בתיכונים עומד הגיל הממוצע של הנשים על 44 גם כן, ואילו בקרב הגברים הגיל הממוצע עולה ל־47.

על אף המאמצים הרבים באיוש התקנים, במשרד החינוך מעריכים כי עדיין קיים מחסור של כמה מאות מורים ברחבי הארץ, בעיקר במקצועות המדעיים, במורים לאנגלית ובמחנכי כיתות. כזכור, בקיץ האחרון התריעו על מחסור של כ־6,000 אנשי חינוך. בעקבות מספר תוכניות שקידמה שרת החינוך – הפער נסגר, ובתחילת השנה המחסור עמד על כאלף מורים, בעיקר באזור המרכז.

לכבוד יום המורה אומרת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ל”מעריב”: “יום המורה הוא הזדמנות לומר תודה לעובדות ועובדי ההוראה על עבודתם החינוכית המסורה. במהלך השנה האחרונה פעלנו לחיזוק מעמד עובדי ההוראה, מתוך ההבנה כי הם המפתח ליצירת מערכת חינוך איכותית ששמה את הילדים והצרכים שלהם במרכז. לכן הובלנו מספר מהלכים לטובת הנושא, ובראשם הסכם שכר משמעותי וחשוב שיחזק את מעמד מקצוע ההוראה, חיזוק ושיפור תהליך הכשרת המורים, תהליכי התחדשות הלמידה ואוטונומיה פדגוגית וניהולית, כך שיתאפשר לאנשי החינוך להגשים ולממש את החזון החינוכי שלהם”.