עמותת החינוך "ואהבת" וארגון החינוך הגלובאלי MindUp חברו יחד על מנת להכניס למערכת החינוך הישראלית את תוכנית הלימודים ללמידה רגשית חברתית (SEL) המפורסמת והמצליחה בעולם, MindUp.

התוכנית נכנסה לראשונה, השבוע, למערכת החינוך בישראל בבתי ספר יסודיים בערים ברחבי הארץ, והחל משנת הלימודים הבאה היא תהיה חלק מתוכנית הלימודים במאות בתי ספר ברחבי הארץ.

כאמור, "MindUp מדעי המוח" הינה תוכנית לימודים שפותחה על ידי צוות מומחים בעלי שם עולמי. בין השמות הבולטים: סר קן רובינסון (מחבר רב המכר העולמי 'המקום הנכון'), ד"ר דן סיגל (מומחה למדעי המוח ותחום ההיקשרות) והחוקרת ד"ר קימברלי שונרט רייכל.

התוכנית, המיועדת לגילאי 4 עד 15, שולבה לראשונה במערכת הלימודים האמריקאית בשנת 2003, כחלק מהלקחים התרבותיים והחינוכיים של אסון התאומים בספטמבר 2001.

תלמידים בבית ספר (צילום: נעם ריבקין פנטון)
תלמידים בבית ספר (צילום: נעם ריבקין פנטון)

כיום, תוכנית הלימודים הזו כבר מוטמעת בעשרות מדינות בעולם ובראש הארגון שמוביל את קידומה והפצתה עומדת השחקנית והפילנתרופית היהודייה, גולדי הון. הון צפויה להגיע לישראל במהלך השבועות הקרובים על מנת לעקוב באופן אישי אחרי פתיחת התוכנית ועל מנת לקדם את הטמעת התוכנית יחד עם מנהלים ומורים מהחינוך היסודי והעל יסודי.

אסף לוין, מנכ"ל עמותת "ואהבת": "התוכנית נותנת לילדים ולנוער כלים המסייעים באופן דרמטי להתמודד עם האלימות הגוברת בחברה הישראלית: ילדים מכיתה א' ועד נוער בתיכון ילמדו על מדעי המוח, יבינו כיצד המוח שלהם מווסת רגשות ומתח ובכך יכירו וילמדו את השינויים המתרחשים אצלם ברמה הנוירולוגית.

"בשלב השני יעברו המשתתפים לתרגל מיינדפולנס במטרה לרכוש מיומנויות של ריכוז, וויסות עצמי וניהול קונפליקטים וירכשו מיומנויות וכלים של פסיכולוגיה חיובית. זו אחת התוכניות הטובות בעולם לקידום למידה רגשית חברתית ובימים אלה של העמקת הקיטוב והפילוג בחברה הישראלית יש לה חשיבות עצומה בקידום חברה סובלנית ומכילה יותר".