אורי לס, מנהל תיכון עירוני ד' בתל אביב, הודיע היום (ראשון) כי הוא מאפשר לתלמידים ולמורים למחות נגד הרפורמה המשפטית, זאת לנוכח השביתה מחר במשק וההפגנה הגדולה הצפויה מול הכנסת, בשעה שמצביעים על חקיקת הרפורמה. ברדיו 103FM הסביר לס לענת דוידוב למה הוא מאפשר את מחאות המורים על חשבון שעות הלימוד הפורמליות.

לדבריו, "נאפשר לכלל המורות והמורים המעוניינים בכך לנצל את זכותם הטבעית לשבות ולמחות. אני מעריך ששליש מהמורים יממשו את זכותם, ואני מאמין שאלו יהיו הפרופורציות בקרב התלמידים והתלמידות. יש הורים שמארגנים כל מיני הסעות, אבל בית הספר לא עסוק בזה. יהיה בלאגן, נסדר מערכת שתהיה נוחה עד כמה שניתן. נקצר את היום, יהיו קצת חלונות - לא נורא, יהיה בסדר", אמר.

עוד הוסיף לס כי "במסגרת תוכנית שנוצרה בבית הספר, בכל בוקר פותחים את היום עם דיון קצר במצב. המורים מקבלים חומרים בנושא והמטרה היא למעשה לעורר דיון". 

בהמשך, עוד התייחס להפגנה הצפויה ואמר: "רוב בתי הספר בתל אביב נוקטים פחות או יותר באותה המדיניות, נבקש אישורי הורים עבור כל התלמידים שיצאו להפגנה. ברור שלא תהיה שליטה מלאה, אנו לא חיים בעולם של שליטה מלאה. אנחנו ערוכים גם לזה שיהיו טרמפיסטים, אז בסדר, מה נעשה. אנחנו בית ספר עירוני, אנחנו שייכים לעיריית תל אביב והיא דואגת למערכת החינוך בעיר ותומכת בזכות השביתה של המורות והמורים. בית הספר יעבוד, גם אם לא כסדרו במאה אחוז - תלמידים מוזמנים להגיע, איש איש על פי נטייתו".   

נתניהו על הרפורמה המשפטית, צילום: אנה ברסקי

לעומתו, סמדר מורס, מנהלת בית הספר נופים בתל אביב, התייחסה ברדיו 103FM להפגנת הענק שתתקיים מחר נגד הרפורמה שעוררה סערה, והסבירה מדוע היא מתנגדת לאפשר למוריה לעלות לירושלים בכדי למחות. 

לדבריה, "הסיפור הוא לא העלייה לירושלים, אלא לשמור על מסגרת של יציבות - מקום שאליו מגיעים הילדים בצורה מסודרת. לילדים יש זכות לקבל חינוך ולנו המבוגרים האחראים יש חובה לספק להם החינוך ולהיות שם כדי לקבל אותם. יש כאן עמדה חינוכית מאוד ברורה, שבאה ואומרת - אני מכירה בזכות של כל אחד למחות ולהפגין, אבל אנחנו נמצאים בשעות הלימוד הפורמליות ואנחנו מחויבים להיות אנשי מקצוע ולהיות שם בשביל התלמידים. דמוקרטיה היא לא מושג או ערך של קבוצה אחת. גם מי שמלמד מחר יכול להיות דמוקרט".

בהמשך, עוד אמרה: "גם הרופא שמנתח לא יעזוב את המטופל שלו ויעלה לירושלים כי יגיד שהוא צריך לחכות עד שישוב. המדיניות שלי היא שכולם מגיעים מחר לבית הספר, אין מורה שלא מגיע מחר לבית הספר ועולה לירושלים. מי שרוצה, יכול להפגין במוצ"ש ובכל זמן אחר בזמנו הפרטי. אנחנו נמצאים בתוך שירות חינוכי וצריכים לתת מענה לתלמידים. אנחנו שומרים על החוק ויש כאן חוק חינוך חובה. הסיפור הזה לא עלה בכלל לשיח, אף מורה לא נגשה אליי וביקשה ממני להפגין. איזה דיון צריך להיות על זה? כל הנושא הזה של הפגנות בשעות העבודה, לא רלוונטי עבורנו". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm