המינהלת החדשה ביוזמתה של סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך חגית משה, תפעל בשיתוף פעולה של מינהל החינוך ואגף חברה בעיריית ירושלים, יחד עם עמותת ׳כנפי דרור׳ הפועלת למניעה וטיפול בחרמות. 

המינהלת הייחודית תבקש לייצר מענה כולל לאתגר החרמות, לעסוק בשינוי תודעה ונורמה ובמניעה אקטיבית במרחב הקהילתי, להבטיח מענה וסיוע לילדים שחווים חרמות בזמן אמת, ולהקים 'קו חם' שייתן מענה לילדים שעוברים חרמות, הורים מודאגים ותלמידים המזהים התנהגות ביריונית בסביבתם.

בליבת המערך העירוני יעמוד צוות מקצועי שיפעל בתיאום מול מערכת החינוך ומול המערכת הקהילתית בעיר. המינהלת החדשה צפוייה לקדם תכניות מניעה בכול הציבורים, והעלאת מודעות כנגד חרמות, כגון בתכנית דגל שתכשיר תלמידי כיתות י' בכלל בתי הספר לתפקד כ'נאמני חרמות' בבית ספרם.

יוזמת המהלך סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה: "החרמות הן מכת מדינה, הרבה לפני שאנחנו רצים לשאוף למצוינות לימודית אנחנו צריכים לדאוג לשלומם הפיזי והנפשי של התלמידים. חרמות הם דבר הרסני לנפש ועלולים להביא במקרים קשים לאובדן חיי אדם. הקמת המינהלת החדשה היא צעד הכרחי וחשוב למיגור תופעת החרמות שהורחבה מאוד עם התפתחות העידן הדיגיטלי. אני סמוכה ובטוחה שעבודת המינהלת כשתתחיל תביא תוצאות בטווח קצר ותוביל לעוד רשויות מקומיות ללכת בעקבותנו"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "השנה אנחנו נותנים דגש מעמיק על אתגר החרמות וההדרה. על מנת להתמודד עם האתגר, אנחנו מפעילים כאן בירושלים רשת שיתופי פעולה רחבה, בין מינהל החינוך והחברה. כדי למנוע מראש חרמות, בעזרת הסברה וחינוך להכלה וסובלנות, וכדי לטפל במקרים של חרמות או הדרה בבתי הספר, תנועות הנוער ואפילו בשכונות".

יואב (זימי) זמרן, ראש מינהל חינוך ירושלים: "בעידן הרשתות החברתיות, נושא החרמות התחזק גם בעיר ירושלים. הקמת המוקד זהו צעד הכרחי למניעת החרמות והטיפול בהן בתוך מערכת החינוך, מה שיאפשר למורים ולמנהלי בתי הספר להיות עם יד על הדופק ולהיעזר גם בהתערבות השכונה".

שייקה אל עמי, מייסד ׳כנפי דרור׳: "חרם והדרה אינן גזרות גורל, כי אם תופעות חברתיות המצריכות תיקון גדול.  וצריך כפר שלם כדי להתמודד עם חרם. מודל השינוי וההתערבות שגיבשנו מחייב לקיחת אחריות ושילוב זרועות של כול הגורמים העירוניים, בצד רשת עצומה של 'סוכני שינוי' במרחב הקהילתי ובמרחב הנוער. שמח שירושליים היא העיר הראשונה הנענית לאתגר, וגיבשה מערך עירוני להתמודדות. כי מציון תצא תורת ההתמודדות והשינוי. יחד נעשה, נשנה ונצליח".