משרד החוץ הפולני הבהיר היום (רביעי) כי "טרם הושג הסכם סופי" לחזרת משלחות הנוער מישראל. זאת, בניגוד להודעה של ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן ושר החינוך יואב קיש, כי נמצא פתרון למשבר שמנע את הגעתן של משלחות הנוער לפולין, בשל הקיפאון ביחסים המדיניים. 

בהצרה של משרד החוץ הפולני, נכתב כי "במהלך השיחות שנוהלו בימים האחרונים בערוצים הדיפלומטיים, נראתה התקרבות בין העמדות, אשר העניקה תקווה כי בעתיד הקרוב ייחתם הסכם כולל בין פולין לישראל להסדרת משלחות הנוער הישראלי לפולין". עוד נכתב כי "אנו בעד קידום הקשרים בין המדינות, במיוחד ביחס לדור הצעיר, ואנו רואים בכך חשיבות מרכזית להגברת ההבנה בין האומות. אנו ממשיכים לעבוד יחד על הסדרים כדי להגיע לפתרון שיביא לשביעות רצונם של שני הצדדים".

כזכור, בהמשך לסבב השיחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו ולשיחה שקיים שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ הפולני לפני כחודש, במסגרתה ביקש לקדם את הפתרון להחזרת המשלחות לפולין, הודיעו היום נציגי משרד החוץ הפולני כי פולין רואה בחיוב את חידוש הגעתן של משלחות הנוער לפולין ומכירה בחשיבותן להמשך קידום הקשרים בין המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בהצהרה אמש: "אחרי שנה מבוזבזת, אנחנו מחזירים את משלחות הנוער לפולין. את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב יותר ממראה עיניים. אני מברך על כך שהצלחנו להחזיר את משלחות התלמידות והתלמידים שלנו לפולין כדי ללמוד מקרוב על השואה הנוראה. תודה לשר החוץ אלי כהן ולשר החינוך יואב קיש על התרומה למהלך. דע מאין באת ולאן אתה הולך". 

שר החינוך יואב קיש הוסיף: "מכניסתי לתפקיד הצהרתי כי ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין עומדת בראש סדר העדיפויות ובקדימות. אני מברך על שיתוף הפעולה עם מקבילי שר החינוך הפולני ומודה לו על הנכונות להגיע להסכמים. קיימת חשיבות רבה להנחלת זכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה, שהינם חלק בלתי נפרד ממורשתינו כעם היהודי. משרד החינוך בהובלתי יפעל להחזרת המשלחות בהקדם האפשרי". 
 
שר החוץ אלי כהן סיכם: "להחזרת משלחות הנוער לפולין יש חשיבות גדולה בעיצוב הזהות הלאומית של בני ובנות הנוער, והיכרות עם ההיסטוריה של עם ישראל בכלל, ושימור זיכרון השואה בפרט. החזרת המשלחות הינה עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות בהובלת ראש הממשלה נתניהו, וכן הודות לעבודה מאומצת של משרד החוץ ומשרד החינוך".