הנהגת ההורים הארצית הודיעה הבוקר (ראשון) על השבתת הלימודים בכיתות ז׳-י״ב ביום רביעי הקרוב, זאת במחאה על רפורמת הבגרויות החדשה ובשל עיצומי ארגון המורים. הנהגת ההורים הארצית מבהירה כי כל ההכנות לבגרויות לרבות מתכונות, סיורי מגמות או כל יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה והחינוך המיוחד מוחרגים מהשביתה.

תגובות זועמות למתווה הבגרויות של קיש: "מחזיר אותנו למאה הקודמת"

 יו״ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, מסר בתגובה: ״הורי ישראל מפסיקים להבליג ואומרים די! ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם. היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות מבלי שידעו כמה קיבלו בבחינות המגן? ואם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות".

"אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו ולכן החלטנו להשבית את המערכת, דווקא ביום שבו וועדת החינוך עוסקת בנושא. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו את גודל השעה ויחזרו בהם מהפגיעה המתמשכת והלא מוצדקת בילדינו״, הוסיף.

הבוקר עשרות אלפי תלמידי כיתות י' נשארו בביתם ויחלו את יום הלימודים רק בשעה 12:00, בשל הכרזת ארגון המורים על שביתה. יו"ר הארגון רן ארז בחר לנקוט את המהלך בשל חוסר ההסכמות במשא ומתן המתנהל מול משרד האוצר באשר לשכרם של המורים, ו"לאור ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל־יסודי וההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים", נכתב בהודעה שיצאה מטעם ארגון המורים.