הגוף האקדמי העליון של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, "הסנאט", חיזק היום (ראשון) את נשיא המדינה על הצגת "מתווה העם" לרפורמה במערכת המשפט, והזמין את כלל קהילת האוניברסיטה להצטרף ליום השיבוש שיתקיים ביום חמישי. כמו כן, "סנאט" האוניברסיטה קרא לכלל המוסדות להשכלה גבוהה להודיע כי במידה וחקיקת הרפורמה תימשך והצעות החוק הקשורות למערכת המשפט יובאו לקריאה שנייה ושלישית, תושבת, בלא הגבלת זמן, הפעילות במוסדות להשכלה גבוהה.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "סנאט האוניברסיטה רואה במתווה המוצע נקודת מוצא לדיון ציבורי ופוליטי שיכול למנוע את הפגיעה החמורה בדמוקרטיה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בחקיקה המקודמת ע"י הקואליציה וההידרדרות האפשרית למלחמת אחים. בחירתם של חברי הקואליציה לבטל במהירות ובבוטות את מתווה הנשיא מצביע על כוונותיהם הכוללות איום ממשי על המשך קיומה של מדינת ישראל ברוח ערכי מגילת העצמאות". 

"אנו מבקשים להדגיש כי בחקיקה המקודמת ע"י הקואליציה יש סכנה ממשית לא רק לעתיד הדמוקרטיה בישראל, אלא גם לעתיד ההשכלה הגבוהה, אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים והתרבותיים המשמעותיים של המדינה. אין אקדמיה חופשית ומשגשגת ללא דמוקרטיה ליברלית איתנה. הפגיעה במערכת המשפט תאפשר התערבות פוליטית בכל תחומי החיים האקדמיים", מסרו.

לדברי הגוף האקדמי העליון, "על רקע הסכנות העומדות לפתחנו, סנאט אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מזמין את כלל קהילת האוניברסיטה להצטרף ליום השיבוש ביום חמישי, בו נביע את מחויבותנו לערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ולחופש האקדמי שמכוחו אנו פועלים. סנאט האוניברסיטה קורא לור"ה ולכל המוסדות להשכלה גבוהה להצטרף ליום זה".

כמו כן, הגוף קרא למוסדות להודיע כי פעילותם תושבת במידה והחקיקה תימשך והצעות החוק הקשורות למערכת המשפט יובאו לקריאה שנייה ושלישית.