בצל סערת ביטלי גלנט:  כלל האוניברסיטאות בארץ הודיעו כי יממשו מחר (שני) את השביתה במוסדות הלימוד עליה הודיעו מוקדם יותר, זאת במחאה כנגד הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה. "בתום ישיבה מיוחדת שקיימו הערב ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל הוחלט: אוניברסיטאות המחקר בישראל יעצרו את הלימודים החל ממחר בבוקר", נמסר בהודעה. 

כמחאה על הרפורמה: האוניברסיטאות ישביתו השבוע יום לימודים אחד
לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית: נתניהו פיטר את גלנט

עוד נכתב: ״אנו ראשי אוניברסיטאות המחקר של ישראל, נשיאים רקטורים והנהלות, נעצור החל ממחר בבוקר את הלימודים בכלל אוניברסיטאות המחקר של ישראל, על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה".

בתוך כך, המסלול האקדמי המכללה למנהל הודיע כי הוא מצטרף למחאה, והלימודים ייעצרו החל ממחר בבוקר. מטעם המוסד נמסר: ״לאור האירועים האחרונים וחציית קו אדום נוסף, שמשמעותם הכוללת היא פגיעה אנושה במרקם הדמוקרטי והחברתי של המדינה, המכללה למנהל תשבית את הלימודים החל ממחר בבוקר. אנו מצטרפים לקריאות להידברות בין כל חלקי העם".

הנהלת המכללה האקדמית ספיר: "לנוכח האירועים הקשים הפוקדים אותנו, המכללה האקדמית ספיר עוצרת ולא תקיים לימודים, מחקר ויצירה מחר יום שני 27.3.23. אנו קוראים לעצור את הצעדים החד צדדיים המפלגים את החברה ופוגעים קשות במרקם האזרחי והדמוקרטי של ישראל ולפעול להידברות והסכמה רחבה למען אחדות ושלמות העם".

כאמור, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הודיעו מוקדם יותר היום כי ישביתו השבוע יום לימודים אחד. בהודעה הרשמית שהוציא רקטור האוניברסיטה העברית, תמיר שפר, נכתב כי: "הנהלת האוניברסיטה והסנאט קוראים לממשלה לעצור באופן מיידי את קידום החקיקה של החוק לבחירת שופטים".

פרופסור דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מסר: "יש רגעים בחייה של אומה בהם אין מקום לשיקולים ואינטרסים, אלא רק טובתה של המדינה וטובתו של העם. בחרנו בצעד דרמתי של הפסקת לימודים בכל האוניברסיטאות, בתקווה שהדבר יביא לעצירת ההדרדרות במדרון התלול ושכל נבחרי הציבור שלנו, ישבו, ידברו ויצרו קו פעולה מוסכם. יש לנו עם אחד, מדינה אחת ועתיד משותף אחד בלבד".

פרופ׳ אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, מסר: "המצב שאליו הגענו לפיו השיקולים הפוליטיים גוברים על שיקולי טובת המדינה פשוט אינו מתקבל על הדעת. קראנו במשך תקופה ארוכה לעצור את מהלך החקיקה לצרכי הידברות אבל הערב- אנו מבינים שנדרשים מהלכים חסרי תקדים ודרמטיים כדי לעצור את המצב אליו הגענו".