פעילות פמיניסטיות חרדיות החלו במחאה לאחר חגיגות המפלגות החרדיות על בחירתה של עינת קליש רותם לראשות עיריית חיפה, לאחר שזאת נתמכה על ידם. הסיבה למחאה היא התנגדותם של ראשי המפלגות החרדיות להתמודדות של נשים חרדיות במפלגות עצמן. רחלי גוטליב, פמיניסטית חרדית ופעילה חברתית הסבירה את מה שהיא רואה כצביעות. "יש לי בעיה מהותית נגד המפלגות החרדיות שאוסרות על נשים להיבחר במפלגות באופן מוצהר", אמרה, "זה משהו שקיים בתקנון שלהן. לא רק בהתמודדות לרשימות לכנסת אלא גם בהתמודדות לבחירה במועצות השונות ברחבי הארץ. במפלגות החרדיות קיים איסור מוחלט לאישה לרוץ. זוהי דלת שחסומה לחלוטין בפנינו".





"אנו הנשים החרדיות ראינו את הריקודים במעגלים והשמחה של המפלגות החרדיות על בחירתה של קדיש-רותם ונדהמנו מהצביעות", הסבירה, "הרב שלום כהן מש"ס לדוגמא תמך בראש עיריית נתניה, אך כשאישה חרדית רצתה לרוץ בכפר יונה הוא התנגד. זה מטריד לחשוב שאישה ללא כיסוי ראש ומכנסיים תתקבל באהדה, אך אישה חרדית לבושת חצאית לא תזכה לתמיכה אלא להתנגדות. אין לי ספק שאנחנו בעיצומו של תהליך ובסופו של דבר נראה נשים במפלגות החרדיות. לפני כמה שנים זה לא היה מובן מאליו שאישה חרדית תתראיין".



רבקה שוורץ, עו"ד ופעילה חברתית חרדית, הצטרפה לשיחה והתנגדה לדבריה של גוטליב. "אני בעד שיהיו חברות כנסת חרדיות, אך לא ברשימה חרדית", אמרה, "אני מכבדת את ההחלטה של הרשימות החרדיות, זו ההחלטה שלהם ואני לא מחפשת לדחוף נשים חרדיות למקום שלא רוצים אותן בהן. אני קוראת לאותן נשים, חרדיות או לא, לקום. רק 10% של נשים ניגשו להתמודד בבחירות ברשויות המקומיות. דגל התורה הוכיחו הפעם שהכל פוליטי".



"אני רוצה להודות על התמיכה של דגל התורה באישה, אמנם הצביעות חוגגת אך כעת הן לא יוכלו לסרב לנשים להתמודד ברשימות", המשיכה, "הם ירו לעצמם ברגל. הם יצטרכו להסביר את ההחלטה שלהם להבא. זכרו שאלפי אנשים תמכו בד"ר עליזה בלוך ללא הוראת המפלגות החרדיות או הרב. עוד חמש שנים כבר נראה את השינוי גם אצלנו".