עצרת מחאה נגד ממשלת ישראל התרחשה הבוקר (שני) בקהילה היהודית באדיס אבבה. המוחים יוצאים בדרישה מרה"מ לקיים את הבטחתו ולהעלות את שארית יהודי אתיופיה. "שיקרת לנו ולמשפחות שלנו בישראל" אמרו בקהילה.



בבית הכנסת של שארית יהודי אתיופיה באדיס אבבה, הקהילה קיימה עצרת לציון 3 שנים מאז שהממשלה קיבלה את החלטה מס' 716 להעלאת את שארית יהודי אתיופיה, אך בפועל לא התקיימה. במהלך העצרת, מנהיגי הקהילה הקריאו והגישו וירטואלית עצומה מבני העדה האתיופית בישראל לרה"מ: "הבטחת, תקיים!", עליה חתמו כ-10,000 יוצאי אתיופיה בישראל כולל חיילים, קצינים ורבנים מהעדה. גם ח"כים חתמו על העצומה כדי להביע את הסולידריות שלהם עם בני העדה. בנוסף, הוקראו שמות הנפטרים השנה באתיופיה בעודם ממתינים לאישורי העלייה.



בעצומה שקוראת להעלאת שאר יהודי אתיופיה ארצה נכתב: "המשך ההתעלמות מההחלטה מהווה התעללות נפשית בבני העדה ומשקפת התנהגות המנוגדת למנהל תקין, להגינות בסיסית ולאנושיות". ליותר מ-70% מהממתינים יש קרובים בדרגת קרבה ראשונה בארץ. בקהילה, הם מקיימים אורח חיים יהודי דתי שכולל שמירת שבת, תפילות 3 פעמים ביום בבית הכנסת, מקווה, ולימוד בבית מדרש.



אמו של חתן התנ"ך בתפוצות מאושפזת בישראל ללא מסמכים



אמו של סגן חתן התנ"ך של התפוצות, סינטיהו שיפראו, מאושפזת בביה"ח "הדסה", ללא תעודת זהות ישראלית שהובטחה לה, וממומנת על ידי תרומות. שיפראו ומשפחתו קבלו אישור מיוחד משר הפנים אריה דרעי להגיע לישראל, בעקבות חשיפת "מעריב" את סיפורו האישי של הבחור הצעיר. בני המשפחה הגיעו למשרד הפנים בר"ג בשבוע שעבר, ונדהמו לגלות כי לא תונפק להם תעודת זהות למטרת מעמד תושב ארעי, בשל שורת מסמכים הנדרשים להשגה מאתיופיה.


ממשרד הפנים נמסר בתגובה למקרה שיפראו כי "קבלת תעודת זהות נעשית בהתאם לכללים ברורים ובכפוף להצגת מסמכים על פי הנוהל. איננו יודעים מה נאמר להם על ידי הקונסול וזאת כדאי לבדוק מול משרד החוץ".