הכנס הבינלאומי לתקשורת יהודית נפתח אמש (ראשון) בגאלה חגיגית במערת צדקיהו בירושלים בנוכחות כ-150 עיתונאים ובלוגרים יהודים מרחבי העולם. הכנס, שיארך 4 ימים, נערך זו השנה השלישית בהובלת לשכת העיתונות הממשלתית בשיתוף משרד התפוצות, משרד החוץ ומשרד ירושלים ומורשת.



הכנס נערך השנה בסימן 70 שנות קיומה של מדינת ישראל ובמהלכו יפגשו המשתתפים עם שר התפוצות, נפתלי בנט, נשיא המדינה, ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. במסגרת הכנס ייחשפו המשתתפים לדמויות מפתח הפועלות לחיזוק יחסי ישראל והתפוצות דוגמת בנג'י לוי מנהל "מוזאייק יונייטד" פרויקט הפועל בקרב יהודים בעשרות קמפוסים בארה"ב. כמו כן ייערכו פאנלים שונים וראיונות אחד על אחד בהשתתפות חברי כנסת ביניהם שרן השכל, אלעזר שטרן, ורחל עזריה.



בין המשתתפים ניתן למצוא בלוגרים המסקרים את ישראל והיהדות מזוויות שונות וביניהן קולינריה, תרבות, חינוך ועוד. מדובר בבלוגרים ומובילי דעה הזוכים ביחד לחשיפה של מאות מילוני עוקבים ברשתות החברתיות. בכנס משתתפים גם עיתונאים יהודים מהונג קונג, ארמניה, גאורגיה, דרום אפריקה, פולין, מקסיקו, רוסיה ומדינות נוספות.



ח"כ אלעזר שטרן בכנס. צילום: ללא קרדיט



מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן אמר אמש בפתיחת הכנס: ״זה לא מובן מאליו שמאה וחמישים עיתונאים מצאו זמן לבוא, אנחנו מעריכים את המאמץ ומקווים שהכנס יהיה מפרה תוך קיום דיונים מכבדים. השנה האחרונה ייצרה רגעים קשים ומורכבים בין ישראל וקהילות העולם. אבני ירושלים נראות שונות מזויות שונות ובשעות השונות, אבל השונות שמייצגת גם אותנו כאומה אינה באה על חשבון אחדות.״



ח״כ מייקל אורן שנכח באירוע אמר: ״זו הזדמנות ביחסים הבינלאומיים של ישראל, ואנחנו בעמדה ייחודית. זה הממשל הידידותי ביותר בארהב מאז 1948, החל מהנשיא דרך מזכירת המדינה והשגרירה באו״ם ועוד. וזו הזדמנות נדירה עבורנו אם כי חלון ההזדמנויות קטן. אם רוצים לקדם את השלום , צריך לנצל את הקשר הטוב לממשל האמריקאי".



ח״כ אורן הוסיף כי ״הנשיא (טראמפ) רוצה לקדם את תוכנית השלום, הגם שתהיה קשה לשני הצדדים. ישראל מעולם לא הייתה במקום טוב יותר, בטחונית וכלכלית . זה הרגע לעשות צעד קדימה וכך גם לפתור בעיות בסגנון bds".