בית הדין הרבני קבע בפסק דין מעורר מחלוקת כי למרות שאב חשוד שביצע מעשה מגונה בבתו הוא יקבל משמורת עליה. אמה של הילדה דיברה היום (שלישי) במהדורה הראשונה בערוץ 12 כשגבה אל המצלמה, ואמרה כי "הילדה שלי נמצאת בידיים של אביה שהתעלל בה מינית וקיבל משמורת מלאה עליה. נעשה פה עוול שלא יתואר ומישהו צריך לתת את הדין על זה". 



"הצער שלי ושל ילדיי שנקרעו ממני והידיעה שהם נמצאים במשמורת של האב הפוגע היא קשה ומזעזעת", אמרה בסערה. "לא יתכן שבישראל 2018 יתנו משמורת לאבא שפגע מינית בילדיו. אני זועקת ומתחננת".
 
"אני גרושה כבר כשנתיים", סיפרה. "פסק הדין הזה הגיע אליי בהפתעה לפני כחודש וחצי, בניגוד להמלצות הרווחה ובניגוד לכל מה שהיה עד כה בתיק. אני לא פניתי למשטרה, אלא הם עצרו את האב בעקבות הסרטות שהוא בעצם הגיש. זה שבחצי שנה האחרונה הגשתי 19 בקשות לבית הדין ויש לי את צילומי המסך שלהן, הן לא נענו ועד היום לא קיבלתי התייחסות לכך. כשראיתי את הילדה היא תפסה אותי והתחננה שאשאר איתה". 
 
עו"ד בתיה כהנא דרור המייצגת את הילדה ואת אחיה התייחסה היום (שלישי) בראיון ל-103FM לנושא. "מדובר בזוג גרוש עם סכסוך ממושך על משמרות הילדים", אמרה, "הבעיה הייתה שבית הדין מינה פסיכולוג מטעם הבעל שהחל לנהל את התיק, בית הדין אימץ את המלצות הפסיכולוג ושם עצמו מעל הרווחה והמשטרה גם אחרי שהגיעה התלונה החמורה הזו, בה האבא מואשם בביצוע מעשים מגונים כלפי בתו. בינתיים הנושא נמצא תחת חקירה".

"ברגע שהתיק עובר מהמשטרה לפרקליטות אנחנו יכולים להבין שהוא עומד לפני כתב אישום, זה מצב התיק", אמרה עוד, "הדבר הזה לא נלקח בחשבון בבית הדין ולכן הילדים בינתיים עברו למשמורת הבלעדית של האבא. מבלי להיכנס לפרטים לאם היה משבר נפשי, אך היא כבר יצאה ממנו. בכל מקרה מעולם לא אמרו שהאם מסוכנת לילדיה. כעת היא נענשת על ידי בית הדין כשהוא מצדד בצד אחד בלבד. לא היה לה את הזכות לחקור את הפסיכולוג שהמליץ על המשמרות המלאה".



"רשויות הרווחה ממליצים להרחיק את הילדים מהאבא ומדברים על כך שהאב צריך לראות את ילדיו תחת פיקוח בלבד", אמרה, "פניתי לגורמים שלטוניים רבים במדינת ישראל וקשה לי עם העובדה שאני לא מקבלת התערבות מידית בתיק הזה. בסמכותו של היועץ המשפטי להתערב בתיק כשמדובר בילדים. כשילדים נתונים בסכנה מותר לו להתייצב. זה לא קרה עד כה".

מדוברות בתי הדין הרבניים נמסר כי "מדובר בפרשה מורכבת שהתקיימו לגביה דיונים וניתנו החלטות מפורטות, ומטבע הדברים אי אפשר להיכנס לפרטיהם. בשלב זה מדובר במשמורת זמנית של האב על הילדים, לאחר שבחוות דעת של שלושה מומחים נשללה מסוכנות של האב, וחוות דעת אלו התקבלו על דעתם של שישה דיינים בבית הדין האזורי. בקשת רשות ערעור נדחתה על ידי בית הדין הרבני הגדול אשר ראה לנכון לציין בתוך נימוקיו כי 'נפלו פגמים מהותיים באופן הטיפול של לשכת הרווחה, פגמים המקרינים בהכרח על ההתייחסות להמלצותיה'.

הלכה למעשה לשכת הרווחה הודתה כי נפלו פגמים בעבודתה שבין היתר כוללים את העובדה שדעות המומחים לא היו לנגד עיני חברי הועדה טרם הוצאת המלצותיה, ועל כן ועדת ההחלטה של רשויות הרווחה תתכנס בקרוב לדון מחדש בהמלצותיה. בית הדין מחליט אך ורק בהתאם לטובת הילדים בהתאם למכלול הראיות המובאות לפניו".