רוברטו דסטפן, שוטר במשטרת מיאמי, תועד כשהוא משחית ומשליך ספרי תנ"ך וסידורי תפילה לטנדר שהכיל ערימות של זבל. לאחר פרסום הסרטון הוא הושעה מתפקידו עד להודעה חדשה.



ה"וושינגטון פוסט" דיווח אתמול כי תחילה השליך סמל דסטפן מזוודה עם מגן דוד לתוך חלקו האחורי של הטנדר. "החרא הזה, לעזאזל עם זה", אמר כשזרק את הספר לתוך המשאית.



פרסום הסרטון כאמור גרם למפקד משטרת מיאמי, חורחה קולינה, להשעות את דסטפן, מן הנימוק לפיו עמדת השוטר הינה "אנטישמית", מטרידה ואינה מתיישבת עם ערכי המחלקה. "אני רוצה להרגיע את אזרחינו מכל הדתות ולהגיד להם שאנחנו בעד סולידריות", אמר קולינה.



ג'ון קוניל, עורך דין בפלורידה, אמר ל"וושינגטון פוסט" כי משרד עורכי הדין שלו השיג את הסרטון וסיפק אותו לרשת ABC Local 10 אך סירב לומר כיצד השיג המשרד את הסרטון."זה לא בסדר מבחינה מוסרית", אמר קוניל על דבריו של דסטפן.



הסמל המושעה סירב להגיב לפרסום הסרטון, אך איגוד השוטרים שבו הוא מכהן כסגן מפקד טען כי הסרטון נערך באופן שאינו מציג את הסיפור במלואו. "הסרטון צולם לפני שנים, כשמשרד האיגוד היה מלא בעובש וטרמיטים" טענו. "פריטים רבים, ביניהם ספרי התפילה, הושלכו לזבל מסיבות בריאותיות. הסרטון הזה אמנם נראה במבט ראשון רע, אך אנחנו מאמינים כי לאחר שהעניין ייחקר עד תומו תיחשף הסיבה האמיתית שהביאה לפרסומו של הסרטון". יצוין כי בחודש פברואר דיווחה הליגה נגד השמצה כי מספר האירועים האנטישמיים בארה"ב עלה ב -60% ב -2017 בהשוואה לשנה הקודמת.



בחודש שעבר פורסם סקר של ארגון J Street היהודי-אמריקאי הליברלי שהראה כי מאמציו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ לשבור את התמיכה היהודית במפלגה הדמוקרטית, ולהעבירם לצדו לא נושאים פרי. על פי הסקר, אחוז גבוה מתנגד למדיניותו של טראמפ, הן בנוגע למדיניות הפנים בארה"ב, והן בנוגע למדיניות החוץ שלו - גם בנוגע לישראל.



הסקר, שכלל למעלה מ-1,100 בוחרים יהודים בארה"ב, המחיש כי הקהילה היהודית בארצות הברית מתנגדת באופן מוחלט למדיניות הנשיא בנוגע לאיראן, לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואף מאשימה אותו באחריות לאירועים אנטישמיים באמריקה, בהם גם הטבח בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג.