הבדיקה מעלה כי בשנת 2024, בעיצומה של המלחמה, משרד החינוך קיצץ את שעות ההדרכה החודשיות מ-10 ל-4, למרות חשיבותן הקריטית בטיפול בפעוטות שחוו טראומה ונסיגה התפתחותית. המטפלות, הנמצאות בקו הראשון, נותרו ללא הכלים להתמודד עם סטרס, התקפי בכי, בעיות שינה וקשיים רגשיים של הילדים.
גם כעת עדיין לא ברור האם נותרו עודפים מתקציב 2024. "אנחנו קוראים לשר לבדוק באופן מיידי האם ישנם עודפים ולהשתמש בהם כדי להגדיל את שעות ההדרכה לפחות בצפון ובדרום, שם ההשפעה של המלחמה על הפעוטות היא החמורה ביותר" אומרים בעמותת 121 ומדגישים כי יש צורך בהגדלת ההדרכות לעשר שעות לפחות, כדי להבטיח שהמטפלות-מחנכות יוכלו לספק לילדים מענה רגשי מתאים ולמנוע מהם נזקים בלתי הפיכים. "אף אחד לא יודע איזה שימוש נעשה בתקציבים האלו, אבל הפעוטות והמחנכות הם אלו שמשלמים את המחיר".
משרד החינוך לא התייחס לסוגיית עודפי התקציב ולקיצוצים עוד לפני המלחמה אך מסר בתגובה: "מאז העברת מעונות היום לאחריותנו, הגדיל המשרד את תקציב המערך פי חמישה. בניגוד לנטען, מערך ההכשרות והפיתוח המקצועי לצוותי הגיל הרך נשמר במלואו". המשרד מדגיש: "במסגרת ההתכנסות התקציבית הנדרשת בעקבות המלחמה, הותאם היקף שעות ההדרכה במעונות לרמתו בתשפ״ג, חמש שעות שבועיות למעון, אבל היקף זה עדיין עולה בשעה על דרישת החוק ומאפשר המשך ליווי מקצועי של הצוותים החינוכיים. המשרד רואה בהכשרת הצוותים נדבך מרכזי בקידום החינוך בגיל הרך וימשיך לפעול למענו".