חרף החלטת ממשלה והסכמי עבר, הקיפאון בהעברת המכללות לחינוך לתקצוב כמוסדות להשכלה גבוהה נמשך כבר 15 שנים, והן נותרו תלויות בתקצוב משרד החינוך, מצב הפוגע ביכולתן למשוך מועמדים איכותיים, לפתח מסלולי לימוד מגוונים ולשמר סגל מרצים ברמה גבוהה. רק ארבע מתוך 18 המכללות זוכות לתקצוב ממערכת ההשכלה הגבוהה.
"אם המדינה לא תחזק את המכללות כבר עכשיו, בעתיד לא יהיה לה מי שיכשיר את המורים. אם לא נשפר את מעמד ההכשרה, לא נצליח לשקם את המעמד הציבורי של המורה בכיתה" הוא מוסיף: "המערכת הזו מתרוקנת מאנשים טובים, לא כי אין צעירים טובים, אלא כי אנחנו לא יודעים לשמר אותם בתוכה", הוסיף שקד.
גוזלן המשיך: "המצב שבו בגלל מחסור בכח אדם מורידים את רף הקבלה למקצוע ואנשים פחות טובים נכנסים למערכת מייצר רתיעה של הרבה אחרים ממנה. זה כשלון קולסאלי של המדינה לאורך שנים שמזין את עצמו. הממשלה לא יודעת לייצר מעמד מורה שיש בצידו יוקרה וכבוד למקצוע. להגיד שזה הדבר הכי חשוב כולם יודעים אבל זה לא מתבטא בתנאי העסקה, בתנאי סף, במערכת חינוך מתקדמת".