משרד החינוך נערך לקיים את בחינות הבגרות בצל משבר הקורונה, ולאור זאת הוא מפרסם היום (שני) את לוח הבגרויות הסופי. לפי הלוח, הבחינות יתפרסו על פני חמישה שבועות, החל מתאריך ה-22 ביוני ועד לסוף חודש יולי, במסגרתם יבחנו התלמידים לכל היותר בחמישה מקצועות: מתמטיקה, אנגלית ושפת אם, מקצוע אחד מתוך אשכול הומניסטיקה: ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות, ומקצוע אחד מתוך אשכול מדעים: כימיה, פיסיקה, ביולוגיה או מדעי המחשב, בהנחה והשתייך לאחת המגמות.

לפי לוח הבגרויות, בשבוע הראשון התלמידים ייבחנו באחד מהמקצועות כימיה, פיסיקה, ביולוגיה או מדעי המחשב, בהתאם להחלטת בית הספר.  בשבוע השני תתקיים בחינת הבגרות במתמטיקה, בשבוע השלישי באנגלית, בשבוע הרביעי בגרות באחד מהמקצועות היסטוריה, תנ"ך, ספרות או אזרחות, ובשבוע החמישי ייבחנו התלמידים בבגרות בשפת אם.

רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כפי שהודיעו שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, במקצועות הבחירה שעליהם תלמידים לא ייבחנו השנה יופעל ציון בית ספרי משוקלל שייקבע בתיאום עם נציגי האקדמיה. 

לצד פרסום הלוח הסופי, המשרד מפרסם את המיקוד הנוסף שהוא ביצע במקצועות הבגרות. לאור זאת, התלמידים יקבלו יותר בחירה וגמישות בשאלות הבגרות. כך למשל, במתמטיקה, כל שאלוני 4 ו- 5 יחידות הלימוד נפתחו לבחירה. זאת, בניגוד לשנים עברו, בהם הפרקים היו סגורים, דבר שמנע מהתלמיד בחירה רחבה. 

בהיסטוריה ייבחנו התלמידים על שלושה מתוך ארבעה פרקים. בשנים עברו התלמידים נדרשו לענות על כל ארבעת הפרקים. בספרות ייבחנו התלמידים על שלושה מתוך ארבעה פרקים, כאשר פרק החובה בוטל. בשנים עברו התלמידים נדרשו לענות על ארבעה פרקים, כאשר אחד מהם נקבע כחובה. 

שר החינוך, הרב רפי פרץ אמר כי "לא נחסוך בשום מאמץ כדי להבטיח את הצלחתם של תלמידנו".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "ערב פסח תש"פ, ובצל התפשטות נגיף הקורונה, אנו אומרים לבוגרי מערכת החינוך, תלמידי י"א וי"ב, דבר חד וברור – נעשה כל שנדרש כדי שתסיימו תיכון עם זכאות לבגרות בכיסכם. ערכנו לוח בגרויות חדש, הקצנו שבוע שלם של מועדי בחינות כדי שניתן יהיה להיבחן בקבוצות קטנות, ביטלנו פרקי חובה והרחבנו את אפשרויות הגמישות ובחירת השאלות, כדי שהתלמידים שלנו יגיעו למועדי הבחינה מוכנים, ערוכים, ובטוחים בעצמם. נקיים מרתונים של תרגולים וחזרות, נמשיך לקיים ניטור מסביב לשעון, ונבצע התאמות ככל שיהיה צורך, כדי שבחינות הבגרות, גם בקיץ זה, יאפשרו לכל תלמיד ותלמידה להצטיין ולהצליח".

לוח הבחינות החדש

מיקודים נוספים וחדשים