בהתאמה לכך, תלמידים בעשירון טיפוח נמוך מתוקצבים יותר מאשר אלו בעשירון טיפוח גבוה. בנוסף, חל בשנת לימוד זו גידול משמעותי בתקצוב לתלמידים מהחברה הערבית.
יציבות במעורבות באירועי אלימות, ירידה במדדי מסוגלות ועניין בלמידה
בצל המגפה שפקדה את מערכת החינוך והשפיעה על התנהלותה התקינה של מערכת החינוך, שיעור הזכאות לתעודת בגרות מקרב הלומדים בכיתות י"ב, עמד על 73.4%, כאשר במגזר היהודי, שיעור הזכאות עמד על 75.8%, במגזר הדרוזי עמד על 89.2%, בחברה הבדואית בנגב על 58.1% ובחברה הערבית, ללא מזרח ירושלים, שיעור הזכאות עמד על 69.4%. מבחינה מגדרית, בנות הובילו בשיעור זכאותן לבגרות, עם 75%, בעוד בנים עם שיעור של 71.6%.
במדד קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים, נרשמה ירידה בשנת הלימודים תש"פ, 53%, לעומת תשע"ט, 56%. במדד מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה, נרשמה ירידה גם כן – 49% לעומת תשע"ט. במדד פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה נרשמה ירידה קלה, עם 53% לעומת 56% בשנת הלימודים תשע"ט.
עם זאת, במדד המעורבות באירועי האלימות נרשמה יציבות לעומת שנת תשע"ט והתייצבות גם במדד קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים. במדד העידוד למעורבות חברתית ואזרחית, נרשמה בשנת תש"פ ירידה. כמו כן, ברקע הירידה בשיעור הנשירה המאפיינת את השנים האחרונות, נתון הנשירה לשנת תש"פ התייחס גם לתקופת הקורונה, ועמד על 0.6%.