מטיסה לחלל, שייט במחזור הדם ואפילו מסע לפולין: הכירו את כיתת העתיד של תלמידי ישראל

לקראת כיתת העתיד בשנת 2030 - פרויקט ראשון מסוגו במדינה הושק בישראל. הצצה למעבדת הדמיון, שתאפשר לתלמידים ללמוד בסביבה שטרם ראו 

אליאב בטיטו צילום: בועז רובין
סביבת לימודים אחרת
סביבת לימודים אחרת | צילום: יח"צ
2
גלריה

בארגון הודיעו כי עם הנגשה של טכנולוגיות חדישות ובראייה לכוון כיתת העתיד של 2030, יוצאת קרן אתנה בפרויקט ראשון מסוגו בישראל – "'מעבדת הדמיון' בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה – פרויקט שהופך את כיתות הלימוד לאוצר בלום, כזה שמחייב את התלמידים לחשוב בצורה אחרת ומשנה לחלוטין את שיטת הלימוד בכיתה".

"מעבדת הדמיון", הסבירו באתנה, "הינה מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני עבור תלמידי ישראל. תוכניתה החדשה של אתנה, מפתחת דמיון וכישורי חיים לעתיד בקרב התלמידים ובו בזמן מחזקת ומפתחת מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות בקרב המורים. בני הנוער והילדים יזכו להיחשף לעולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח כישורי חיים ויכולות רלוונטיות למאה ה-21: מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות".

בארגון מדגישים כי "אין כל ספק שמדובר בגיים צ'יינג'ר של ממש בתחום הפדגוגיה, כזה שלאחריו – עולם החינוך כבר לא ייראה כפי שהיה לפניו. כפי ש-WeWork הפכה את שוק העבודה לאחר לחלוטין ו- Airbnbעשתה מהפכה בתחום הנופש והאירוח – כך מעבדת הדמיון תשנה את פני עולם החינוך".

להיות בתוך אצטדיון כדורגל וללמוד
להיות בתוך אצטדיון כדורגל וללמוד | צילום: יח''צ

באתנה מציינים כי יעילות הטכנולוגיה בלמידה הוכחה במחקרים רבים. "אך היום, טכנולוגיה התקדמה עוד כמה צעדים, ומציעה למידה בעזרת סביבות אינטראקטיביות, המחדדות ומפעילות את החושים בצורה שלא ניתן היה לעשות לפני כן. בעזרת תוכנית 'מעבדת הדמיון', ניתנת למעשה האפשרות לחשוף, להנגיש וללמד את המורות והמורים בהווה ובעתיד את טכנולוגיות העתיד, שיעצימו את אפקטיביות הלמידה, ויתנו להם אפשרות לתת לתלמידיהם את מה שהם זקוקים לו. עם הצלחתם בתחום זה, מעמד המורות והמורים יועצם והם יזכו להכרה וכבוד שהמחנכים ומנהיגי הדור הבא של הארץ ראויים לה", הסבירו בארגון.

בפעילותה הנרחבת, קרן אתנה מאמינה שחשיפה של מורות ומורים לטכנולוגיות אלה, כולל מערכי שיעור מותאמים, לא רק שיחזק אותם וייתן להם אפשרות להתקדם מקצועית, אלא גם יקדם את מערכות היחסים שלהם עם תלמידיהם, שייהנו מלמידה מעניינת יותר, מותאמת להם אישית, ויעילה יותר, ויכין אותם לכישורים הנדרשים למאה ה-21 ולשילוב בחברה הישראלית בצורה המיטבית האפשרית. למעשה, מדובר בטכנולוגיות למידה עתידיות לכל מורה (ומורה לעתיד) ולהכשיר את המורה והתלמידים לכתת הלימוד של 2030.

כבר כעת, למעשה, המורים והמורות של כפר הנוער ויצו נחלת יהודה בונים מערכי שיעור מותאמים למעבדת הדמיון, ומקוריים בעיצוביהם, כאשר הם עושים זאת באמצעות המערכת עצמה ובפועל מתחילים ללמד בצורה מוחשית באמצעות מקרן משולב טאץ' וסנסורים נוספים שמשלימים את החוויה הרב-חושית, שאלונים אינטראקטיביים ועוד. המורים עושים זאת בעצמם, ממש כמו להכין מצגת ב-PowerPoint, רק פי כמה ברמת הטכנולוגית והפדגוגית למען מעורבות מלאה של המורים והתלמידים בכל שיעור ושיעור.

מעבר לשיעורי היסטוריה, אנגלית ושפות נוספות, בין היתר, מעבדת הדמיון כוללת 800 סביבות לימוד שונות ומגוונות כמו עולם המים (מודגם בסרטון המצורף) ללמידה על החיים מתחת לפני המים, גוף האדם מרמת הגולגולת ועד לאיברים הפנימיים ואפילו "שייט" מודרך בתוך מחזור הדם, מסע לפולין מבלי לצאת מדלת הכיתה, קטיף פירות מודרך, שיעורי לימוד בפסנתר וכלי נגינה נוספים, חינוך יהדות ועוד.

תגיות:
חינוך
/
לימודים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף