"יש פער נוראי בין מי שיש לו למי שאין לו וזו לא החברה שאנו רוצים. אנו רוצים בית ספר עם יכולת לדעת בכל ילד וילד על מנת לתת לו פתרון אישי. אנחנו רוצים מערכת שתשאף למצוינות, שתאפשר גמישות פדגוגית למנהל. למה לא לנסות לקדם את כולם? זה נהדר שהגדילו את משכורת המורים, אבל אנחנו רוצים מערכת שתאפשר גמישות פדגוגית למנהל - שהוא יקבל את ההחלטות ולא יקבלו את ההחלטות במקומו מרחוק", הוסיף.
שיף עוד המשיך בביקורת על ההסכם שנחתם, וטען: "אפשר היה להשיג הרבה יותר. אם הייתה היום שביתה זה היה נורא ואיום, אבל לא צריך להסתפק במועט. אנחנו צריכים לשאוף שהחינוך של הילדים שלנו יהיה הטוב ביותר".
"כשאנחנו שואפים לבינוניות, תראו את המדד שלנו בעולם, בסוף ההישגים של הילדים שלנו הם בתחתית ה־OECD, ואנחנו צריכים להגיד שלזה אנחנו לא מוכנים. היום יש הישגים קטנים, אני מקווה שבהסכם הבא בעוד ארבע שנים יהיו הישגים גדולים, ובינתיים בואו נטפל בדברים החשובים באמת", ציין.