"מועצת התלמידים והנוער הארצית קידמה בשנים האחרונות בשיתוף השרים הקודמים והנהלת המשרד את קידום הלמידה והתאמתה למאה ה-21", הוסיף, "הרפורמה החדשה מבטלת את כל ההתקדמות שהושגה עד כה ושולחת את התלמידים חזרה ללמידה המבוססת על שינון, כפי שהיה נהוג לפני 50 שנה, שיטה שלא רלוונטית למציאות של ימינו הדורשת מיומנויות אחרות. אנו קוראים למשרד החינוך לעצור את ההתקדמות החפוזה למתווה החדש כדי לקיים היוועצות נוספת ולשנות את הרפורמה כך שתתאים לצרכי הנוער במאה ה-21".
"המתווה החדש הנחזה להיות גמיש וחדיש ירחיק את תלמידי ישראל ממקביליהם במדינות המפותחות, אינו מספק כלים שהולמים את דרישות שוק העבודה מבוגרי בתי ספר במאה ה-21, ורק יעמיק פערים בין בתי ספר מוחלשים לחזקים, תוך יצירת עומס לימודי עצום חסר תוחלת", הוסיפו, "הודענו למשרד החינוך כי אנו מתנגדים בתוקף למתווה החדש ואנו נילחם בנחישות על מנת להביא לתלמידים מתווה ראוי העונה על צרכיהם".
"לצד העידוד להישגיות במקצועות הריאליים, אחד מתפקידיו החשובים ביותר של בית הספר הוא לעצב אישיות ולקדם חשיבת ביקורתית בקרב דור העתיד", הוסיפה, "החזרת המיקוד למקצועות הרוח תסייע בכך ביתר שאת לתלמידים מאוכלוסיות מוחלשות, אך היא גם תעניק הזדמנות וביטוי לתלמידים שלאו דווקא מתחברים למקצועות הריאליים".
"חלק מהביקורת על המתווה החדש איננה עניינית וייתכן שנובעת ממניעים פוליטיים", הוסיף, "לאחר שהפעיל שיקול דעת, משרד החינוך הציג גישה נכונה של פיתוח כישורים חברתיים, מיומנויות למידה מגוונות וחשיבה ביקורתית ולא דיכוי שלהם. מערכת החינוך לא צריכה מהפכות וטלטלות נוספות, אלא איזון ותהליכים הדרגתיים והתוכנית החדשה מבטאת זאת".