"השפעה אפסית": האם לא עבר זמנם של תשדירי הבחירות?

בעידן פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות, תשדירי התעמולה לא מעניינים איש

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין
מעריב אונליין | צילום: מעריב אונליין

כבר בתום מערכת הבחירות ב-2006 הביעה את דעתה השופטת דורית בייניש, שכיהנה באותה עת כיושבת ראש ועדת הבחירות, שיש לבטל את תשדירי התעמולה בשל חוסר עניין של הציבור מצד אחד ובשל ההשקעה הגדולה של כספי המפלגות בהם מצד האחר.

לפני בחירות 2009 החליט יושב ראש ועדת הבחירות, השופט אליעזר ריבלין, לאחר התייעצות עם ועדת הבחירות ועם מנכ"לי ערוצי הטלוויזיה, לשדר את התשדירים בערוצים המסחריים אך לא בזמן צפיית השיא בשל שיעורי הרייטינג הנמוכים. זאת במטרה לאזן בין האינטרסים של הציבור ובין הפגיעה בזכייניות השידור בשל תשדיר התעמולה.

עוד טוענת ד"ר בלאנדר כי התשדירים אינם משפיעים על דפוסי ההצבעה של הבוחר. "רוב האנשים כבר יודעים למי יצביעו לפני תחילת התעמולה, אך זו עוזרת להם להסביר לעצמם ולאחרים מדוע יצביעו דווקא למפלגה מסוימת ולא לאחרת", היא אומרת. "במשך השנים השפעת התשדירים היא אפסית.

אז למה ממשיכים? לדעתי צריך באמת לשקול האם יש עדיין טעם בהוצאה הציבורית הזו, בוודאי לאור השימוש הגובר ברשתות חברתיות".

תגיות:
תעמולה
/
בחירות 2015
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף