בשנת 2019 פרסם משרד מבקר המדינה דו"ח בעניין "טיפול הרשויות המקומיות בהטרדות מיניות ובמניעתן" (הדוח הקודם). בעקבות אותו דו"ח, במהלך החודשים יוני-ספטמבר 2022 בדק משרד מבקר המדינה את פעולותיהם של כמה רשויות מקומיות ושל משרד הפנים לתיקון הליקויים העיקריים שהועלו בדוח הקודם ובנושאים נוספים. ביקורת המעקב נעשתה במשרד הפנים; בעיריות אום אל-פחם, אור עקיבא, אלעד, באר יעקב, חדרה, טירת כרמל, טבריה, מגדל העמק, נצרת ונשר; במועצה המקומית רכסים; ובמועצה האזורית חוף הכרמל.

"ביקורת המעקב העלתה, כי משרד הפנים אינו אוסף מידע על פעולות המניעה, שנקטו רשויות מקומיות בנושא מניעת הטרדה מינית ועל מספר התלונות שהתקבלו והטיפול בהן, והוא לא קבע הנחיות לגבי מצבים שבהם האחראי נמצא בניגוד עניינים ובפרט לגבי מקרים שבהם מעורבים בתלונה עובדים בכירים, לגבי יידוע הנפגע בדבר הטיפול בתלונה ולגבי השמירה על פרטיות המעורבים", קובע מבקר המדינה.

לדבריו, שיתוף הציבור שערך משרד מבקר המדינה העלה ממצאים קשים ולפיהם יותר ממחצית מהמשיבים ציינו שהם לא ידעו אם קיים אחראי למניעת הטרדה מינית ברשות המקומית או חושבים כי אין אחראי לנושא.

22% מהמשיבים ציינו, כי הם מגדירים את מקום העבודה ברשות כלא בטוח או בטוח במידה בינונית מפני הטרדות מיניות (ובעיריות נצרת, אום אל-פחם ואלעד - 30% ומעלה מהמשיבים).

אחד מתוך שבעה עובדים השיב, כי הוא הוטרד או ידוע לו על מישהו שהוטרד בשלוש השנים האחרונות במסגרת העבודה ברשות המקומית; כרבע מהעובדים השיבו כי לא היו פונים לאחראי אם היו חווים הטרדה מינית. 

בעיריות נצרת, אלעד ואום אל-פחם שיעור העובדים שהשיבו, כי הם מגדירים את הרשות המקומית כמקום שאינו בטוח או בטוח במידה בינונית מפני הטרדות מיניות היה הגבוה ביותר (42%, 31% ו-30% בהתאמה). 

אנגלמן מציין עוד, כי בביקורת הקודמת הומלץ כי משרד הפנים, בתיאום עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובהם הרשות לקידום מעמד האישה, ייתן את הדעת על התנהלותן של הרשויות המקומיות הערביות בכל הנוגע למניעת הטרדות מיניות ולטיפול בהן, ויגבש בהקדם תוכנית פעולה למאבק בהטרדות מיניות, שתתאים למאפיינים הייחודיים של החברה הערבית. 

"ביקורת המעקב העלתה, כי הליקוי לא תוקן ומשרד הפנים לא גיבש תוכנית פעולה למאבק בהטרדות מיניות ברשויות מקומיות", נטען עוד.

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, מגיבה לדו"ח של מבקר המדינה על טיפול הרשויות המקומיות בהטרדות מיניות ובמניעתן: "שמחנו לראות כי בביקורת המעקב של מבקר המדינה נרשמה התקדמות בכל מה שקשור בטיפול הרשויות המקומיות בהטרדות מיניות. עם זאת, למרות ההתקדמות, הדו"ח חשף נתונים מדאיגים שמעידים כי הדרך עוד ארוכה. 22% מהמשיבים הגדירו את מקום העבודה שלהם ברשות כלא בטוח.

"פני הרשויות המקומיות כפני העיר כולה. דווקא במקום שעוסק בניהול העניינים המקומיים של העיר, מצופה לתת לעובדים תחושת בטחון במקום העבודה שלהם ושלהן. הסקר חשף כי יותר ממחצית מעובדי הרשויות לא ידעו שקיים אחראי למניעת הטרדה מינית ברשות או מיהו. ככה שגם אם חוו הטרדה, לא בהכרח ידעו למי לפנות, דבר שפוגע בתחושת הבטחון הכללית. בעוד כ4 חודשים יערכו בחירות לרשויות המקומיות.

"אנחנו קוראות לכלל המתמודדים ומתמודדות לשים את המאבק בהטרדות מיניות בכלל ובמקומות העבודה בפרט בראש סדרי העדיפויות שלהם.  בטחון במקום העבודה זה דבר בסיסי, חשוב שהעובדים ועובדות ידעו שיש למי לפנות, ויש מי שמטפל בנושאים של הטרדות. בינתיים, אנחנו מזמינות את כל מי שחווה הטרדה מינית במקום העבודה ליצור קשר עם הקו הפתוח של השדולה, על מנת שנוכל ללוות ולתת ייעוץ משפטי".