בשנים האחרונות חווים בכל העולם עלייה בשכיחות ובחומרה של אירועי מזג אוויר קיצוניים כמו הצפות, שריפות וטמפרטורות קיצוניות. מדובר במגמה שתחריף בעתיד בשל משבר האקלים והתעקשות הממשלות בעולם להמשיך להשתמש בדלקים המאובנים - הסיבה המרכזית למשבר הגלובלי.

פרסום ראשון: אחרי חמישים שנה - נחל נהלל שוב זורם
בנושא הפרדת וצמצום פסולת: הפנינג סביבתי ייחודי נערך ברמת גן

במסגרת ההיערכות והניסיון להתמודד עם המשבר, עסק המשרד להגנת הסביבה בשנה האחרונה בפיתוח מפת סיכוני האקלים הלאומית - כלי גיאוגרפי מקוון, רב־שכבתי ומתעדכן, שתומך בקבלת החלטות מבוססות מדע וידע, שיסייע למקבלי החלטות לקבוע סדרי עדיפויות מושכלים בתכנון וביישום ההערכות לשינוי אקלים. 

"מתוך הבנה שגם ובמיוחד בימים אלה של מלחמה, יש חשיבות גבוהה עבור כוחות הביטחון, השלטון המקומי והציבור לקבלת מידע מדויק הנוגע לאיומים פיזיים כמו הצפות, ועומסי חום על מנת להיערך אליהם ביעילות, המשרד מאפשר לכלל הציבור להיכנס לאתר מפות סיכוני האקלים הלאומי, הכולל מיפוי חלקי של אירועי קיצון אקלימיים, בזמן הנוכחי ברמת רזולוציה מרחבית גבוהה", אומרת פרופ' נגה קרונפלד שור, המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה.

עוד היא הוסיפה כי "המפות והכלים הזמינים באתר המשרד ימשיכו להתעדכן ולהשתכלל לאורך זמן ויסייעו בהעלאת החוסן האקלימי של ישראל".
במפות הסיכונים קיימות מספר שכבות נתונים גיאוגרפיות הכוללות מידע לגבי חשיפה, דוגמה למיפוי הרגישות, ויכולת ההיערכות לשינוי אקלים, ומדד ראשוני לפגיעות של אוכלוסיית הקשישים לשינוי אקלים. 

האיומים המרכזיים מופו על ידי המנהלת הממשלתית להיערכות לשינויי האקלים והם כוללים עלייה בשכיחות ובחומרה של הצפות, עומסי חום עירוניים, שריפות ועליית מפלס פני הים. מבין אלו האתר הראשוני מציג סיכוני הצפות, עומסי חום וסערות חוף. בעתיד האתר יכיל גם מיפוי של המצב העתידי לפי תרחישי שינוי אקלים שונים.