השירות המטאורולוגי מתריע מפני שרב כבד ועומסי חום קיצוניים במהלך חג הפסח ובחול המועד. בימים שלישי ועד חמישי צפוי זינוק בטמפרטורות, שיהיו חריגות לעונה, במה שצפוי להיות חודש אפריל החם ביותר בשלושים השנים האחרונות.

ישראל בסיכון מוגבר לסבול מהשלכות משבר האקלים | מחקר
מדד זיהום האוויר העולמי מגלה: ישראל נמצאת במצב מדאיג

השרב יגיע לשיאו ביום רביעי, ביום רביעי יגיע השרב לשיאו, כאשר מלבד העמקים המזרחיים, גם בעוטף, בשפלה ובשרון יעברו הטמפרטורות את ה-40 מעלות, וייתכן אף שישברו שיאי חום לחודש אפריל. מטיילים רבים צפויים גם בחג הקרוב לפקוד את שמורות הטבע והגנים ברחבי הארץ, ומומלץ לעקוב אחר ההנחיות, להישמר מחשיפה ממושכת לשמש בשעות החמות, ולהקפיד על שתייה מרובה.

אירועי מזג אוויר חריגים צפויים בשנים הקרובות להפוך לשגרה האקלימית החדשה, בצל משבר האקלים שמביא לעליית טמפרטורות הדרגתית ומדאיגה. כל שנה בשנים האחרונות הייתה החמה ביותר שידע כדור הארץ מאז החלו המדידות המסודרות, ולפי מודלים שונים נראה כי אזור המזרח התיכון צפוי לספוג השלכות כבדות במיוחד.

מטיילים בגן לאומי תל אפק (ארכיון, צילום: אתי נפרין, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בגן לאומי תל אפק (ארכיון, צילום: אתי נפרין, רשות הטבע והגנים)

מחקר שהתפרסם בשנה שעברה על ידי ארגון ניטור האקלים של ה-OECD מעריך כי עד 2080־2099 צפויים אזרחי ישראל להיחשף לכ-80 ימים בשנה בהם הטמפרטורה תעלה על 35 מעלות. ישראל היא המדינה השלישית בדירוג המדינות המתחממות לפי הערכות החוקרים.

נושא נוסף שבו הוצגו תוצאות חריגות יחסית בנוגע לישראל הוא חשיפה של גידולים לתנאי בצורת. העלייה בשטח החשוף לתנאי בצורת בין ממוצע השנים 1995־2014 לבין השטח שצפוי להיחשף לתנאי בצורת בשנים 2080־2099, בתרחיש מתון בישראל, היא הגבוהה ביותר בין כל המדינות שנבחנו.