נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו שלח בסוף השבוע כוחות לכבות את השריפות ביערות האמזונס. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בעולם, מדובר ביותר מ-40 אלף בני אדם שישתתפו במאמצי הכיבוי של שטחי היער העולים באש. כמו כן, דווח בסוף השבוע כי נשיא ארצות הברית טראמפ הציע לברזיל עזרה בכיבוי השריפות, אך לא דווח בכלי התקשורת על היענות של ברזיל או על מגעים נוספים בנושא.  



 


הדליקות ביערות האמזונס התגברו מאוד בתקופה האחרונה, והן נגרמו ככל הנראה בשל הצתות מכוונות של חקלאים ובעלי חוות, במטרה להגדיל את שטחי המרעה באזור. כידוע, יערות האמזונס אחראים לספיחת 70% מהפחמן הדו חמצני בעולם והפיכתו בחזרה לחמצן.

בחברה להגנת הטבע מזמינים את הציבור ללמוד על שבילים חדשים שנפתחים ממש בימים אלו בשכונת עין כרם בירושלים: שביל אחד מאזור מצפה כרם לנחל עין כרם, שביל שני המקיף את השכונה ומתחבר לשביל ישראל מדרום ומצפון לשכונה ושביל שלישי שממשיך את שביל הרכב לכיוון מערב, אל תוך השכונה. בפריסת השבילים השתתפו גם תושבי שכונת עין כרם. היות וחלק מהמפות הרשמיות עדיין לא התעדכנו, ניתן לראות את פירוט השבילים ומיקומם במפות שמופיעות בעמוד הפייסבוק של החברה להגנת הטבע.