מעלים הילוך במלחמה בזיהום הקשה של הים: ביום חמישי, במסגרת כנס SEA (מדע, חינוך, אומנות – Science, Education, Art) באוניברסיטת חיפה, שמוביל בית הספר למדעי הים בעיר, נערכו שני סיורים לימודיים המשלבים מחקר אזרחי בשני מוקדים במקביל, בתל אביב (שפך הירקון לים) ובחיפה (חוף דדו) - במטרה לזהות את גורמי הלכלוך בנחלים ובים.

יוזמי האירוע בתל אביב הם מובילי תוכנית בשם "חוף ונחל ליד הבית", שעומדת מאחורי ניהול מחקר אזרחי בנושא פסולת בנחל הירקון ובחוף הים. במהלך סיורם, המשתתפים אספו את הפסולת במקום על מנת לנתחה, במטרה לזהות את גורמי הלכלוך על מנת לחשוב על פתרונות מתאימים.

לדברי קרן גוטליב, רכזת קיימות במרכז הקהילתי מגיד בתל אביב, "מטרת הפעילות היא לסייע בהעברת הידע שנצבר בתוכנית המחקר האזרחי לקהלים נוספים, במטרה שאלו יבינו את בעיית הפסולת. כך נוכל להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על הים ועל הסביבה שבה אנו חיים.
"שיתוף הפעולה עם בית הספר למדעי הים של אוניברסיטת חיפה הוא יוזמה של ד״ר אפרת אלימלך, היועצת המדעית שלנו, ומאפשר לנו להנגיש את הידע והנושא בצורה טובה ומקצועית יותר, ולצאת מהאקדמיה אל הקהילה - Out Reach".

פרופ' דרור אנג'ל מבית הספר למדעי הים באוניברסיטת חיפה הסביר: "הפרויקט המשותף עם מרכז מגיד ועם גופים אזרחיים נוספים ועם הציבור בשטח מאפשר לנו, חוקרי ומרצי האקדמיה, לחשוף את תחומי המחקר והפעילות שאנו עושים בין כותלי האקדמיה לקהלים נוספים.
אנו מקווים שמפגשים כאלה עם הציבור יביאו גם להעלאת המועדות לשמירה על הסביבה הימית והכללית שבה אנו חיים, ויעוררו סקרנות ועניין בקרב המשתתפים".