מחקר גלובלי חדש, והמקיף ביותר שנערך עד היום, בחן 58,497 מיני עצים הידועים ברחבי העולם ומצא כי 30% ממיני העצים (17,510) נמצאים בסכנה משמעותית להכחדה – מספר הגדול פי שניים ממספר היונקים, הציפורים, הדו־חיים והזוחלים שנמצאים בסכנת הכחדה גם יחד.

בין המינים נמנו עצי אלון, עצי המגנוליה ועצי המייפל, כאשר לפחות 142 מינים מכל העצים כבר נעלמו מן הטבע ו־442 מינים נמצאים ממש על סף הכחדה. לפי המחקר, שנערך בחמש השנים האחרונות על ידי ארגון Botanic Gardens Conservation International, האיומים הגדולים ביותר על מיני העצים הם פינוי יערות לגידולים חקלאים (המשפיעים על 29% מהמינים), כריתת עצים (27%), פינוי לשטחי מרעה וגידול בעלי חיים (14%), וצורת אחרות של אובדן בתי גידול כמו פינוי לבניית אזורי מגורים (13%) ושריפות (13%).

החוקרים הוסיפו כי שינויי האקלים הכוללים עלייה במזג האוויר הקיצוני ועלייה בגובה פני הים, מהווים גם הם איומים גוברים על העצים, אולם הם ציינו כי עם פעולות שימור "יש תקווה" להציל את העצים מגורם זה. המספר הגדול ביותר של מיני עצים נמצא במרכז ודרום אמריקה, ואחריו באזורים הטרופיים האחרים בדרום מזרח אסיה ובאפריקה. השיעור הגבוה ביותר של מינים מאוימים נמצא באפריקה, הכוללת את מדגסקר, שהיא אחת המדינות עם הרמה הגבוהה ביותר של עצים "מאוימים"'.

לאור הממצאים, ארגוני השימור קוראים לפעולה דחופה ובינלאומית למניעת קריסה של המערכת האקולוגית: התמקדות חדשה בתכנון וביצוע שימור המגוון הביולוגי הכוללת בין היתר קמפיינים של שתילת מיני עצים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר, שמירה על מינים מאוימים בגנים בוטניים, שיתוף פעולה עולמי הדוק יותר ומימון רב יותר למאמצי שימור.