בטקס חגיגי ויוצא דופן שנערך בדיזנגוף סנטר בתל אביב נחנך אתמול הקומפוסטר העירוני הגדול בישראל, במעמד השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. בחצר המשק של דיזנגוף סנטר הוצב המתקן, שאורכו כעשרה מטרים, נפחו 22 אלף ליטר ומשקלו כ־4 טון. הוא מסוגל לטפל בכחצי טון עד טון של פסולת אורגנית ביום, ומייצר כ־10 טון קומפוסט בחודש, אשר יועבר לשימוש העירייה והציבור. המתקן הוצב על ידי הנהלת דיזנגוף סנטר בשיתוף מגה, עיריית תל אביב, עמותת צלול וחברת אקוסיטי גרין.

מנכ"לית עמותת צלול מאיה יעקבס אמרה: "אנחנו גאים להיות שותפים למהלך סביבתי פורץ דרך שמוכיח את חשיבות שיתוף הפעולה בין המגזר העסקי והעירוני. זו השעה שבה על כולם לשלב ידיים במאבק בהתחממות כדור הארץ וצמצום טביעת הרגל האקולוגית של ענפי המסחר והתעשייה".

"אנו מאמינים כי המהלך פורץ הדרך של דיזנגוף סנטר יוכיח כי התנהלות אקלימית אחראית טובה לא רק לבריאות האדם והטבע אלא גם מהווה התייעלות כלכלית וחיסכון אדיר במשאבים", הוסיפה יעקבס.

השרה זנדברג הוסיפה: "ישראל היום מטמינה 80% מהפסולת, ובכוונתי לקדם חקיקה ומתקנים שישנו זאת. ישראל צריכה ללכת למהפכת מחזור, ולפסולת הביתית של כולנו יש השפעה ישירה על הסביבה שבה אנו חיים".