מנכ"ל חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון, המשמש להעברת נפט), איציק לוי ניסה הבוקר (רביעי) ב-103FM להסביר מה עומד מאחורי ההסכם להובלת נפט מאיחוד האמירויות לאסיה ולאירופה דרך מפרץ אילת. במהלך הריאיון, התגלע ויכוח בין כספית לבין לוי, במהלכו הטיח המגיש במנכ"ך כי "אני לא סומך עליכם, במקום נורמלי הייתם הולכים לבית סוהר".

לוי ניסה להסביר כי ההסכם עם איחוד האמירויות חשוב למדינת ישראל בשני רבדים - התשתיתית והלאומית: "רק אתמול או שלשום פרסם משרד האנרגיה דו"ח שדיבר על צרכי האנרגיה של ישראל בשני העשורים הקרובים. הוא ציין כי ישראל תמשיך לצרוך דלקים ב־20 השנה הקרובות. המדינה נתנה לנו תשתית ואנחנו עושים את זה ב־50 השנה האחרונות, ובצניעות, עושים את זה טוב. אנחנו צריכים להמשיך להבטיח שעד שלא יהיו דלקים אחרים, ויהיו."

לאחר דבריו, כספית התנגד לאמירה כי החברה עושה את עבודה בצורה טובה וטען: "מ-2011 דווחו על עשרות תקלות שלכם. השמדתם את שמורת עין עברונה, הזקתם לשונית האלמוגים באילת, טוב מאוד שזורקים אתכם קיבינמט. אתם חברה לא אחראית, רצופת תקלות, מזהמת. נסתדר בלי הכסף הזה, אילת חשובה יותר". מנכ"ל קצא"א המשיך להגן על החברה והשיב: "בואו נשים את הנתונים על השולחן, ב-40 שנה היו בנמל אילת עשרות או מאות מיכליות, בלי נזילה אחת!  מ-1980 לא הייתה אף דליפת דלק בנמל. גם אם לא יהיו דליפות כי המערכות טובות יותר. אנחנו לא מזהמים".

בנוסף, לוי הבהיר כי בקצא"א לא בורחים מאחריות לאסון שקרה בעברונה: "האירוע קרה כתוצאה מפעולת אחזקה בקו, כתוצאה מהדרישה לשדה תעופה ברמון. בזמן החלפת הצינור קרתה תקלה, לקחנו אחריות. כולם מנפנפים באירוע היחיד הזה, אנחנו לא מתגעים בו". בעקבות דבריו, נפתח גם ויכוח בין מגל לבין כספית, כאשר הראשון סינן לשותפו: כי "העמדות הפרוגרסיביות שלכם זה בולשיט. אתם הייתם משאירים את הגז באדמה". השני השיב: "אני בעד המתווה, ההסכם עם קצא"א הוא אסור".

בסיום השיחה, לוי הדגיש כי מבחינת קצא"א, הקרב על ההסכם לא אבוד. "אנחנו חושבים שזה נכון מאוד למדינת ישראל, חוששים שאחרת לא יהיה דלק במדינה הזו. נפעל באמצעים של שכנוע. באמירויות רואים בהסכם הזה הסכם אסטרטגי חשוב, והם בהיסטריה על זה שייבטלו".

סייע בהכנת הכתבה: יניב מורוזובסקי, 103fm